Navraag regeling kind

EenOngerusteVader
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Navraag regeling kind

#1 , 12 jun 2019 20:23

Beste Forumleden,

Bij deze heb ik een vraag die waarschijnlijk al eerder gesteld is, maar ik vind niet meteen een antwoord op mijn vraag dus bij deze hoop ik alvast op een goeie en doch juridisch correct antwoord.

Ik heb een zoontje die nu 18maand is, en we hebben gekozen voor een regeling via de rechtbank over het kind. Waar ik als vader hoopte op een eerlijke en correcte afhandeling, zag ik toch al meteen de sluwe trekken van de tegenpartij met de advocaat. Snel viel ook al te achterhalen wie meewerkte, en wie tegenwerkte, en ook waar het omging. Nu dit gezegd zijnde, dit was een goede regeling bij een pasgeboren kind en ondanks de 'richtlijnen' die wat ruw geschetst zijn kon ik me er toen in vinden.

Nu daarin tegen is me zoon bijna klaar voor het school en zijn we bijna 2jaar verder (Zal ook wachten tot zijn 2jaar) . In hoeverre zou een bespreking, toekenning van een week/week regeling mogelijk zijn? Geld is mij geen probleem, zagen ze de eerste keer ook al.
Week/Week word alles gedeeld, hoeft heus niet voor mij want ik ken mijn ex.. ooh de zure centjes... Neen gewoon van de toekenning van 1weekend en 1woensdag op de 2 ,naar een week/week regeling.

In hoeverre kijken ze ook naar vorig dossier? Want de tegenpartij schilderde me toen af als de slechte persoon met zijn nieuwe geliefde (schets van de gebroken ex).. Want heel de zwarte situatie ziet er ondertussen ook al veel belovender uit. (Ie was dan al niet slecht, maar hey ze speelden smerig).
Dat is het juist, ik kwam toen ook over als humaan en me kind op de eerste plek. En nu zal dit niet anders wezen. Ik wil geen modder smijten, en ook de geldzaken mag ze houden..

Sorry als ik geen uitgebreider beeld kan geven van alle zwartgooierij, ik tracht dit beknopt te houden.

Maak ik als vader alsnog een goeie kans op de toekenning van een week/week, met eventueel alle andere afgesproken afspraken zo te laten? Nogmaals, mij gaat het om het humane aspect, niet de kwel de tegenpartij met nonsens..

Sowieso zal ze niet gewoon een schriftelijke schikking/regeling willen, dus sowieso zal het wederom rechtbank zijn maar deze keer wil ik enkel me zoontje evenveel zien. Hopelijk zonder de nodige show van haar kant deze keer..

Bedankt alvast wie dit leest

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EenOngerusteVader
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2019 16:53

105 weergave's en 0 antwoorden..

Is dat een beantwoording op de complexiteit van me vraag, of eerder geen antwoord wetende op dergelijke uitkomst?

Of eender te onduidelijk wat ik vraag?

Vriendelijke groet

Mathieu Rutten

#3 , 28 jun 2019 16:54

Wat is uw juridische vraag?

Reclame

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jun 2019 17:18

U zou versteld staan wat de rechtbanken allemaal moeten aanhoren bij een vechtscheiding.
Normaliter ziet een rechter daar wel door. Gezien andere partij advocaat heeft best ook advocaat nemen.
Andere partij niet zwartmaken maar enkel de neutrale elementen aanhalen.
JurecaBE moderator

eylis
Berichten: 8836

#5 , 29 jun 2019 09:03

De rechtbank moet een gelijke verblijfsverdeling in principe toestaan als één van de ouders daarom vraagt. als de rechtbank dit weigert zal dat met een grondige argumentatie moeten gebeuren. De zwartmakerij die u aanhaalt heeft totaal geen impact op de vraag of u een goede zorgvader kan zijn tijdens voor uw kind. Neem met uw advocaat de positieve punten aan die tijdens zijn pleidooi zou gebruiken: - uw leven is stilaan goed gestabiliseerd (met een vast relatie?) zodat u goed voor uw kind kan zorgen. U heeft in de eerste periode aan het welzijn van de baby gedacht en daarom niet aangestuurd op een gelijk gedeeld verblijf. U vraagt om de overgang naar een gelijk verdeeld verblijf stapsgewijs te laten verlopen: eerst elke week een vaste dag bij u (elke woensdag bv) met 1 weekend op de 2.
Wanneer hij naar de kleuterklas gaat: breidt het midweekverblijf uit: bv: woensdag + donderdag. (+ 1 weekend op de 2) en kan tijdens schoolvakanties minstens een volle week gevraagd worden. In het 3e kleuterklasje kan vanaf de lente overgeschakeld worden naar de week/weekregeling. In de grote vakantie voor het 1e leerjaar gegaan wordt, kan gestart worden met 14daagse verblijven bij elke ouder. Of een variant daarvan. Vanaf het eerste leerjaar vaste week/weekregeling. Met de helft van elke schoolvakantie voor elke ouder. Om gedoe te vermijden: elke ouder heeft eigen garderobe. Kind gaat over een weert met de "verhuiskleertjes" Jassen, schoenen, sportmateriaal ed worden samen aangekocht en verhuizen mee. Ouder die het kind ontvangt gaat het ophalen. Succes. Met een transpart voorstel met argumenten die er toe doen, zou dit moeten lukken.

EenOngerusteVader
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jul 2019 18:05

Bedankt voor jullie reactie op dit forum, het geeft me een goeie en frisse moed om er tegenaan te gaan en meedingen naar iets waar ik ook recht op heb.
Nogmaals dank bij jullie uitleg.

Groet

Terug naar “Echtscheiding”