verzegeling huis na vaststelling cannabiskwekerij

david1975
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

verzegeling huis na vaststelling cannabiskwekerij

#1 , 24 jun 2019 16:54

Ik verhuurde een woning "all in" met een bezettingsovereenkomst ter bede aan een Nederlandse man in de Oostkantons. Op 29 mei kreeg ik 's avonds telefoon van politie dat men voor de deur stond en vroeg men me of er een "kwekerij" actief zou zijn in de kelder. Ik heb ze toen gezegd dat ik dat pand verhuur en als ze dit vermoeden dat ze dan maar moeten binnengaan en kijken. Lang verhaal kort: 600 planten cannabis verwijderd en woning verzegeld. Een tiental dagen laten ben ik dan mijn verklaring gaan geven hoe deze man daar terecht is gekomen, uitleg rond huurgeld etc etc en tevens gaan kijken ter plaatse waar ik dan mijn huurder zijn materiaal moest aanduiden.
De kelder is in verschrikkelijke staat: water in plastic kuipen, rommel overal , stroom afgetapt vanaf de straat, watermeter afgekoppeld...
Nu begrijp ik dat de woning verzegeld was voor het sporenonderzoek maar als ik nu dus vraag naar het "hoelang" nog krijg ik geen concreet antwoord. In eerste instantie vertelde politie me dat ik dit via mijn advocaat moet bevragen. Mijn advocaat zegt dat verzegeling zolang is als nodig voor onderzoek en dat ik dat best zelf bevraag bij de politie.
Ondertussen heb ik dus gemailed naar de politie en deze antwoorden dus niet, nooit. Gezien de waterkuipen in de kelder en de geuroverlast wil ik die rommel zo snel mogelijk wegruimen. Wie weet hoelang zo een verzegeling duurt? En waar-hoe ik moet zijn-vragen om te weten wanneer dat zegel eraf kan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 24 jun 2019 22:25

Politie kan en zal daar niet op antwoorden.
Zij voeren maar uit wat openbaar ministerie en of onderzoeksrechter bevelen.
Dat uw advocaat dat niet weet...

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 24 jun 2019 22:44

Zolang nodig is voor het onderzoek, afwachten dus.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 24 jun 2019 23:06

Trouwens, het is niet omdat uw huurder iets illegaal deed dat uw contract zomaar weg is. Hou daar rekening mee.

LeenW
Berichten: 12813

#5 , 24 jun 2019 23:31

Geen huurcontract maar bezetting ten bede, dus ik vrees toch een beetje voor de rechten van TS.

david1975
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jun 2019 16:02

Advocaat vertelde idd tot einde onderzoek. Ik vraag me gewoon af hoe lang dit dan is... Sporenonderzoek is gebeurd. De man is met de noorderzon verdwenen en ik vermoed nog niet gevonden. Ik ben het huis nog aan het afbetalen.Eerlijk gezegd ben ik door heel deze situatie ook tot de conclusie gekomen dat ik veel te ver weg woon om dat pand te verhuren. Ik was al van plan te verkopen (vandaar de bezettingsovereenkomst) maar nu wil ik er dus snel vanaf. Ik betaal nu ook twee panden af van mijn loon en eerlijk gezegd is het budgettair erg krap momenteel. Ik maak me ook zorgen over het water dat in die kelder staat en de geurhinder van die planten. Ook al zijn ze weg,het ruikt erg penetrant. Leegstand is ook niet erg bevorderlijk voor de staat en zonder onderhoud gaat het daar erg in waarde verminderen. Ik voel me eigenlijk drie keer bedrogen: door de huurder, het gerecht en door de politie. Als ze dat daar jarenlang gaan verzegeld houden... Staat mijn leven ook "on hold" :/

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jun 2019 17:32

U , of uw advocaat, moeten eens met de onderzoeksrechter gaan praten..
Daarna eventueel verzoekschrift neerleggen bij de onderzoeksrechter.
Tegen de beslissing van de onderzoeksrechter kan beroep aangetekend worden bij de Kamer van Inbeschuldigingstelling.
Zie art. 61quater Wetboek van Strafvordering.
U bent dus niet verplicht lijdzaam af te wachten.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 27 jun 2019 21:53

Allemaal redenen die u in uw vraag tot vrijgave kan vermelden ...

david1975
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 jun 2019 09:57

okay... dankjewel :) hier kan ik iets mee. Alleen raar dat mijn advocate hier dan zelf niet mee afkwam.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”