integratie werk voor buitenlander in Belgie

greyfunkel
Topic Starter
Berichten: 1

integratie werk voor buitenlander in Belgie

#1 , 27 jun 2019 14:11

mag ik werken of niet?
met of zonder vergoeding?
C heeft een loempia-kraam op de markt en braderij enz . Zij zijn cambodianen.

De ouders van C hebben beide een uitkering van het OCMW en ze helpen hun dochter?? Mag dit? Wij denken van wel.
nu is mijn zoon getrouwd met s de nicht van c. Ze wil graag helpen in de kraam omda haar nonkel en tante, de ouders van C , al een dagje ouder zijn. Zij is verbolgen over het feit dat wij zeggen dat dit niet mag omdat ze sinds 3 maand in België woont en pas getrouwd en nog geen papieren heeft om te mogen werken.

Ik zou willen weten of mijn schoondochter haar neef mag helpen bij de uitbating van een kraam? Welke documenten heeft ze nodig? Hoe kan zij deze documenten bekomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1138

#2 , 27 jun 2019 14:32

Hoofdletters, punten en komma's gaan je tekst duidelijker en leesbaarder maken voor iedereen.
Op deze manier zal je sneller een antwoord krijgen op je vraag.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 27 jun 2019 15:21

"wij zeggen dit mag niet omdat ze sinds 3 maand in Belgie en pas getrouwd en nog geen papieren heeft om te mogen werken maar is dat zo wel wat is de waarheid hieromtrent"

Niet slim van jullie om iets te verkondigen dat je niet zelf weet.
Ik weet het trouwens ook niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 27 jun 2019 15:43

Greyfunkel,

Ik heb geprobeerd om uw vraagstelling meer leesbaar te maken? Is dit wat u bedoelt, wat u wil vragen en te weten wil komen?

Terug naar “Andere”