Rijverbod door medische toestand

Murphy64
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijverbod door medische toestand

#1 , 26 jun 2019 12:42

Op 12 juni 2019 bleek dus dat ik een beroerte gekregen had. Een opname in het ziekenhuis ter controle volgde de twee volgende dagen. De 2 neurologen (spoed + behandelende arts) hebben me allebei duidelijk gemaakt dat een slachtoffer van een beroerte een rijverbod heeft van 6 maand, doch beiden willen geen medisch attest hiervan verstrekken. Nu is mijn beroep dan toch wel vrachtwagenchauffeur en ik kan dus zekers al voor 6 maand mijn beroep niet uitoefenen, doch ik heb ook geen attest van arbeidsongeschiktheid. Bij nader rondvragen zou de enige oplossing zijn dat mijn werkgever mij voor zes maand economisch werkloos zet. Dit wil ook zeggen ongeveer 1000 euro per maand en een extratje doorduwen in verband met de pensioenregeling.
Kan dit nu dat men mij economisch werkloos zet in geval dat ik door een medische toestand ik mijn job niet kan uitoefenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 jun 2019 12:53

strikt genomen bent u niet "arbeidsongeschikt", dus men zal u ook geen attest daarvoor geven.

kan uw werkgever u geen ander werk geven voor de 6 maand periode?

immers u zal een herstel onderzoek moeten ondergaan bij het einde van die 6 maand periode, dit is verplicht, net zoals u automatisch een rijverbod heeft bij een plotse neurologische aandoening (CVA, epilepsie, . . . ) die niet eerder gekend was.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 26 jun 2019 22:07


immers u zal een herstel onderzoek moeten ondergaan bij het einde van die 6 maand periode, dit is verplicht, net zoals u automatisch een rijverbod heeft bij een plotse neurologische aandoening (CVA, epilepsie, . . . ) die niet eerder gekend was.
Hou rekening met soms maandenlange wachttijden voor herstelonderzoeken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 jun 2019 00:13

Op 12 juni 2019 bleek dus dat ik een beroerte gekregen had. Een opname in het ziekenhuis ter controle volgde de twee volgende dagen. De 2 neurologen (spoed + behandelende arts) hebben me allebei duidelijk gemaakt dat een slachtoffer van een beroerte een rijverbod heeft van 6 maand, doch beiden willen geen medisch attest hiervan verstrekken.
Medisch attest van wàt ?
Dat u een beroerte gehad heeft ?

Of dat u ziek bent ?
Maar dat is niet noodzakelijk zo
Sommige mensen merken niet eens dat ze een lichte beroerte hebben gehad

Er zijn er vandaag al minstens 3 gecrashed wegen "onwel" worden.
Blijf uit de auto :!:

Nu is mijn beroep dan toch wel vrachtwagenchauffeur en ik kan dus zekers al voor 6 maand mijn beroep niet uitoefenen, doch ik heb ook geen attest van arbeidsongeschiktheid.
Blijkbaar zijn de neurologen van oordeel dat u kan werken (ander werk dan ...)

U bent wél rij-ongeschikt om uit te voeren wat u voor werk deed, door uw medische toestand.
U dient uw rijbewijs in te leveren ... moest al gebeurd zijn


Heeft uw bedrijf geen arbeidsgeneesheer, eventueel een ingehuurde :?:

Let wel:
Ontslag wegens permanente medische ongeschiktheid voor de job is tegenwoordig vrij simpel, en zeer nadelig voor u ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”