Opzeg huur

Huurder4444
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Opzeg huur

#1 , 26 jun 2019 18:39

Hallo,

Ik huur een huis, maar mijn huisbaas heeft het huis verkocht.
De nieuwe (komende) eigenaars hebben mijn opzeg reeds gedaan voor zelf te bewonen en heb hiervoor 6 maanden opzeg.
Maar ik betaal nog steeds aan mijn oude huisbaas, dus dat wil zeggen veronderstel ik dat ze een compromis hebben maar nog niet alles in orde is zoals het hoort.
Kunnen deze dan al reeds mijn opzeg doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 26 jun 2019 19:52

Wanneer heeft men u laten weten dat het huis verkocht is ? "verkocht" betekent in regel nogal dikwijls dat er een verkoopsovereenkomst gesloten is. De nieuwe eigenaar kan pas vanaf het ogenblik dat de akte effectief verleden is, geldig een opzeg geven voor eigen bewoning.

De kans is dus groot dat die akte nog niet verleden is. Geeft u toch wat langer ademruimte om te zoeken.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 jun 2019 20:19

Opzeg kan inderdaad pas nadat hij effectief eigenaars is geworden. Dus dat is mogelijks pas een 10 maanden NADAT compromis getekend werd. Wacht eerst de aangetekende brief van de van de nieuwe eigenaar af, waarbij dus ook een attest van de notaris moet zitten die bevestigd wie de eigenaar is van dag xx. Nieuwe eigenaar moet in die brief ook zijn rekeningnummer meegeven voor het betalen van de huur. Verander dat niet zonder geschreven document om oplichting en problemen achteraf te vermijden.

Reclame

Terug naar “Huren”