Aankoop namaak

Robbert24
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop namaak

#1 , 03 jun 2019 15:30

Beste,



Ik kreeg vandaag het bericht dat een zending was tegengehouden door de douane bij aankoop van een paar schoenen en een t-shirt.



De prijs van deze bedraagde 250 euro en is aangekocht via instagram en daarna hun website door verbonden. Er bleek een monsterkorting te zijn op hun merkkleding en nergens stond vermeld dat het om namaak ging en in het bestel proces bevestigd de verkoper nog dat het om de originele versie gaat. De douane zegt dat er ofwel te weinig is betaald bij de vervoerskosten ofwel dat het inderdaad toch om namaak gaat. Wat kan ik nu het beste doen want ik wil natuurlijk geen boete betalen van de merkhouders in dit geval. Dit was ook niet de bedoeling geweest om het door te verkopen of iets dergelijks.

Zelf op de website staat dat er 4 winkels zijn met adres en telefoon nummer etc.



Heeft u hier enig advies bij en moest ik een brief krijgen voor boetes of jullie me daarbij kunnen mee helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 25 jun 2019 21:50

Dat het namaak is gaan ze niet op hun website zetten.
U zal ofwel uitgenodigd worden een verklaring af te leggen en afstand te doen van de goederen + de kosten en douane te betalen.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 25 jun 2019 23:34

Als de prijs belachelijk laag is en de afkomst bedenkelijk is, wordt u geacht te weten dat het namaak is.
Gevolgen: boete douane + schadevergoeding aan het merk te betalen. Dat u niet doorverkoopt, helpt u zwaardere straffen te vermijden.

Reclame

Terug naar “Andere”