Ontslag gekregen Door me werkgever tijdens dat ik ziek

Sara28
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ontslag gekregen Door me werkgever tijdens dat ik ziek

#1 , 24 jun 2019 22:54

Ik werk als schoonmaakster al vanavond 2012 en tot vandaag.sinds januari 2019 is een niet schoonmaak firma .sinds de nieuwe firma gekomen is klik het niet tussenodig ons.en heb me 17 juni ziek gebeld ben echt ziek en vandaag 24 juni per direct onslagen Door me werk gever tijden me ziek en ze hebrengen niks laten weten tot dat ik de brief ontvangen hen en staat er ik krijg geen opzeg en geen vergoeding. Nu mij vraag kunt u mij helpen want dat is joker eerlijk ik werk daar nu 8 jaar op een voor en na schools opvang nog nooit problemen en met de andere schoonmaak firma ook nog nooit problemen en de mensen die op die school werken nog nooit probloemen. Sinds deze firma is gekomen is het een grote nacht merk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2019 07:51

Hoelang werk je Er ?

Werk je er fulltime ?

Is dit een groot bedrijf?

Hij zal toch een verbrekingsvergoeding moeten betalen, tenzij hij ernstige reden heeft en de procedure correct volgt wat hier niet het geval zal zijn.
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sara28
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2019 08:18

Nee ik werk 13.30 ik wweken nu daar 8 jaar details is nu 3 de bedrijf die mij over neem en oin de onslag brief staat dat ik 21 december 2018 maar dat klopt niet in mijn vaste contract staat 1 januari 2019 dat ik met hun werkend en ze hebben gezegd in dat onslag brief op 18 juni 2019 hebben wij kennis gekregen van een zware fout en die dag heb ik niet gewerkt in ben ziek van 17 juni tot 26 juni

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2019 08:30

Probeer vandaag nog naar de vakbond te gaan, en doe deze brief zeker mee .

Ze gaan toch moeten bewijzen dat je daar op die dag gewerkt heeft !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sara28
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2019 08:33

Ja ik ga vandaag naar de vak bond bedank voor u tijd en u hulp

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jun 2019 11:45

en heb me 17 juni ziek gebeld
ziektebriefje moet je altijd per aangetekende versturen, slechts 6€ om de kans op dergelijke miserie te vermijden.
stuur alsnog het ziektebriefje per aangetekend schrijven op, zo is je afwezigheid alsnog gewettigd en kan dit in principe enkel invloed hebben op je gewaarborgd loon

wat staat in het arbeidsreglement inzake afleveren ziektebriefje?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Sara28
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jun 2019 17:36

De aangetekende bewijzen heb ik bewaard en had nog 1 vraag wat houd dit vraag in arbeidsovereenkomst kost van 21 december 2018 te beëindigen maar op 21 heextra de na en voor school op die dag samen met de schoonmaak bedrijf samen contact gesteld en ik ben daar begonnen met de nieuwe schoonmaak bedrijf 1 januari 2019 dus normaal moet ze dan pas na 1 juli 2019 mij onslag en niet op 18 juni

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 jun 2019 19:56

Een verbreking om dringende reden van een contract heeft niks meer te zien met datums van begin en einde .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”