aankoop auto partuculier

lorenzo yeganeh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aankoop auto partuculier

#1 , 24 jun 2019 17:34

Op 4 jnui koop ik van een particulier een BMW 640 D voor 22.500 Euro. Alle papieren waren bij aankoop in orde. Keuringsbewijs, onderhoud,car pass ect. Op 14 juni was mijn inschrijving in orde en verzekering geregeld. Helaas bleek al na enkele dagen dat de remmen vervangen moesten worden. Bij de garage bleken ook de remschijven krom . Kosten 350 E. Op 22 juni rij ik op de snelweg en een harde knal, olie, witte rook. ect. Gelukkig geen andere auto's bij het ongeval betrokken en lichamelijke schade. Schade rapport auto, motorblok groot gat en door het uit elkaar vliegen ook vele andere onderdelen kapot. Minimale schade 8500 Euro.
Heb ik als ik bij een particulier koop garantie. De berichtgeving rond dit onderwerp is zeer tegenstrijdig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 24 jun 2019 17:42

U heeft bij een particuliere koop geen garantie.
Als u kan bewijzen dat de gebreken bewust verborgen zijn, kan u een burgerlijke vordering starten om de koop ongedaan te maken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2019 19:38

Remmen kan geen verborgen gebrek zijn, haal er een wiel van en je ziet de dikte van de remblok en de staat van de remschijven !
8500€ is wel zeer veel !
Heb je daar wel normaal mee gereden, die remmen zijn kleine kosten bij vergelijking dat je hier schrijft van 8500€

Persoonlijk begrijp ik dit niet !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”