Belaging / recidivisme

Mona_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belaging / recidivisme

#1 , 24 jun 2019 17:37

Goedemiddag

Mijn ex-vriend kreeg een aantal jaar terug probatie en een voorwaardelijke celstraf voor belaging/stalking (bij een andere vrouw). Wij zijn nu sinds enige tijd uit elkaar (ik weet nu achteraf pas van de veroordeling, maar dit ter zijde) en hij blijft mij ook zelf dagelijks extreem lastig vallen met berichten via alle kanalen, ondanks dat ik al meermaals heb verzocht om te stoppen. Ik overweeg nu om aangifte te doen. Hij is ervan overtuigd dat wij nog steeds een koppel zijn en wil niet vatten dat het over is.

Zijn probatie liep echt twee maanden geleden af (hij was toen mij wel al aan het “stalken”), zal dit überhaupt dan nog een invloed hebben op mijn aangifte of start hij effectief gewoon met een schone lei? Voorlopig zijn er nog geen fysieke dreigingen geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 24 jun 2019 17:47

Eerst en vooral: die zeker aangifte bij de politie. Daar moet je niet over twijfelen. Wacht niet tot hij fysiek gevaarlijk wordt.
Hij heeft één keer de gunst van probatie gekregen. De kans is groot dat er deze keer een effectieve straf komt.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 24 jun 2019 19:50

Als u nog bewijzen hebt van enkele maanden geleden niet aarzelen die ook mee te nemen en te vermelden.
DRINGEND aangifte doen niet twijfelen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”