Familiale bemiddeling

Trotse mama
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Familiale bemiddeling

#1 , 20 jun 2019 12:57

Ik ben de rechtbank verplicht om familiale bemiddeling te doen. Nu hoor ik dat de advocaat van de tegenpartij er ook aanwezig zal zijn. Ik heb dit liever niet. Is echt een gemenerik. Wij zijn 7 jaar uit elkaar. Een echte vechtscheiding over de kinderen.
Kan ik eisen dat enkel de papa en ik aanwezig zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 20 jun 2019 15:52

neen dat kan u niet. de advocaat is de gemachtigd vertegenwoordiger van uw ex.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 20 jun 2019 19:48

U kan uw eigen advocaat meebrengen.

Reclame

Vader1
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2019 21:28

Mijn vriendin nam mij mee (eenvoudig particulier) om met haar ex en in het bijzijn van zijn advocaat te bemiddelen, dat is erg goed afgelopen. Met een schitterend akkoord zijn we naar buiten gestapt.
De advocaat zowel als ik moesten toelating vragen om te spreken of meningen te delen tijdens de bemiddeling. Er wordt ook duidelijk op gewezen en je moet ook een overeenkomst ondertekenen dat niets wat daar wordt gezegd mag worden gebruikt in de rechtbank.

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#5 , 21 jun 2019 11:17

Ik laat de advocaat niet per definitie binnen, zeker niet als 1 partij er een bij heeft en de andere niet.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Terug naar “Echtscheiding”