Foutieve financieringsaanvraag

Mohamed El kha
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Foutieve financieringsaanvraag

#1 , 14 jun 2019 13:17

Dag, Ik hoop dat ik hier een oplossing vind.

Verhaal:

Op 12 januari bestelde ik een wagen bij de dealer dmv auto credit met een afbetalingsplan van 36 maanden en 0%jkp (saloncondities). De geschatte leveringsdatum was 28 mei, nu in april vroeg de verkoper voor een solvabele handtekening en toen dit in orde bleek te zijn heeft de bank mij afgewezen omdat mijn verblijfsvergunning nog 4 jaar geldig is. Ik vond het nogal vreemd dus vroeg ik wrm dat ze een probleem van maken en kreeg het antwoord dat de afbetalingsplan langer is namelijk 60 maanden (5j), ik heb nog altijd de bestelbon van 12 januari met een document waarop staat 35 maand en voorschot 4K. Bewijsje van de voorschot heb ik nog. Hij zou nu een nieuwe aanvraag doen met 36 maand.

Nu vraag ik me af of ze me bewust of onbewust voor 60 maand hebben laten tekenen zoja wat zijn mijn opties? Valt dit onder oneerlijke handelspraktijken?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 14 jun 2019 14:06

Nu vraag ik me af of ze me bewust of onbewust voor 60 maand hebben laten tekenen zoja wat zijn mijn opties? Valt dit onder oneerlijke handelspraktijken?
Dit valt onder de noemer 'menselijke vergissing' volgens mij.

Anderzijds had je moeten nalezen alvorens te tekenen.

P.

Mohamed El kha
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2019 01:10

Dat kan nog door de beugel, de levering is ook laattijdig. De leveringsdatum 27/05/19 op de bestelbon (van strikte toepassing) is verstreken. Vandaag 21/06/19 heb ik nog steeds geen aangetekende brief ontvangen voor de verlenging van de 25%.

Is dat een rede om de bestelling te annuleren? Zonder schadevergoeding dan wel

Reclame

Mohamed El kha
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2019 01:11

Dat kan nog door de beugel, de levering is ook laattijdig. De leveringsdatum 27/05/19 op de bestelbon (van strikte toepassing) is verstreken. Vandaag 21/06/19 heb ik nog steeds geen aangetekende brief ontvangen voor de verlenging van de 25%.

Is dat een rede om de bestelling te annuleren? Zonder schadevergoeding en voorschot terug (15%)

Terug naar “Bank & Beurs”