Maaltijdcheques

justaquestion
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Maaltijdcheques

#1 , 20 jun 2019 11:54

Goedemiddag,

Normaal krijgt mijn vriend zijn maaltijdchaques ongeveer gelijktijdig met zijn loon. Momenteel zijn we 20/06 en heeft hij zijn maaltijdcheques nog steeds niet gekregen. Hij is dit al een hele tijd aan het navragen bij zijn HR dienst, daar beweren ze dat ze deze besteld hebben tijdens het uitbetalen van het loon.
Nu is mijn vriend er echter achter gekomen dat ze dit vergeten waren te bestellen, hierover hebben gelogen en ze pas 17/06 effectief hebben besteld.
Nu vroeg ik mij af of dit wel wettelijk is? Kunnen wij hier iets tegen doen?
Ik ben momenteel al 2 weken onze boodschappen aan het betalen met geld van onze rekening, terwijld it niet de bedoeling is. Persoonlijk vinden wij dit absoluut niet kunnen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 20 jun 2019 12:09

Als dit een eenmalige fout is zou k vergevingsgezind zijn. De enige schade die je geleden hebt is dat je t boodschappengeld hebt moeten voorschieten. k Veronderstel dat je per maand meer uitgeeft aan boodschappen dan die 150-160€ aan maaltijdcheques.

Het klopt dat ze in de fout gegaan zijn want maaltijdcheques moeten idd samen met het loon uitbetaald worden.

PS. Waarom zijn ze nog niet overgeschakeld op electronische maaltijdcheques? Da s veel handiger.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2019 12:13

Op elke firma kan iemand een fout maken. Indien het echt een vergetelheid is; en deze worden later afgeleverd aan uw vriend; zie ik de problemen niet in.
En wat is het probleem om uw boodschappen nu te betalen van uw rekening ?
Indien het laattijdig bestellen van de maaltijdcheques enkel het probleem is, zie ik geen wettelijke overtredingen.

Reclame

Terug naar “Andere”