Omheining

K10
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Omheining

#1 , 19 jun 2019 09:41

Onze tuin grenst achteraan aan een stuk grasland. Tot een aantal jaar geleden stonden hier serres op, na de afbraak hiervan heeft de eigenaar het terrein omheind. Die omheining staat op de perceelsgrens tussen zijn en ons eigendom, hiervoor is aan ons overigens geen toestemming gevraagd (hebben er ook nooit een punt van gemaakt).
Nu is het probleem dat zijn omheining onderaan ongeveer 15 à 20 cm van de grond begint, er is dus een grote opening. Dit vormde tot voor kort geen probleem, maar ondertussen hebben we een hond en die ontsnapte door onder de draad te glippen. Wij hebben dus een extra strook omheining onderaan bevestigd aan “zijn” draad, zodat de hond niet meer kan ontsnappen. En dat is volgens onze buur niet toegelaten. Is dat zo?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 19 jun 2019 10:50

Kort antwoord: ja.

Als dat ZIJN omheining is (m.a.w. jullie hebben niets betaald hiervoor) dan mogen jullie daar niks aan bevestigen.Die omheining mocht/mag niet OP de grens staan zonder jullie toestemming. Echter, de buurman mag/mocht die omheining TEGEN de grens zetten (maar dus wel op zijn eigendom). Een verschil van enkele centimeters ...

Jullie mogen uiteraard, aan jullie kant, OOK een afsluiting zetten.

Ik denk dat het goedkoopst en makkelijkst is om met de buurman te gaan praten, en voor te stellen de helft vd afsluiting te betalen, zodat die gemeenschappelijk wordt.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

K10
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2019 11:22

Probleem is dat de oude man niet open staat voor communicatie, hij luistert alleen naar zijn eigen verhaal :)). Denk dat we best onze strook omheining weghalen en de gaten onderaan opvullen door kasseien te stapelen (op ons deel). Kasseien hebben we nog genoeg liggen, zo komen we niet aan zijn draad, kan de hond niet weg, en stopt de buur hopelijk met zagen.

Reclame

dendave420
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jul 2019 12:26

tja beetje jullie zelfgemaakt probleem , heb namelijk aan mijn verbouwing ook voor privacy zo een zichtbreekdoek geplaatst
wist op voorhand dat deze bevestigen aan buur zijn omheining (was veel gemakkelijker en goedkoper) direct problemen ging geven want het is een norse alcoholist die mensen ambeteren als een sport ziet
DUS palen in grond geklopt en voila = andere partij heeft niks te zeggen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”