Belgische Belasting

Freelancerabroad
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belgische Belasting

#1 , 19 jun 2019 16:05

Hallo,

Ik ben nu al een aantal jaren aan het werk als Freelancer/Consultant.
Ik ben verhuisd naar het Verenigd Koninkrijk en doe van daaruit al mijn bussiness activiteiten. (Mijn domicilie staat in UK - Mijn bedrijf ook - belastingen in UK etc)

Ik heb in gans Europa/US/Japan gewerkt voor verschillende multinationals.
Momenteel kan ik een contract krijgen voor een bedrijf in België.
Ik moet dus niet op het grondgebied van België komen daar ik als Freelance Informaticus al mijn activiteiten van op het werk kan doen in de UK.

De Belgische belasting kan mij dus, veronderstel ik, niets opleggen. Of heb ik het verkeerd voor.?? Indien wel, welke problemen zouden er kunnen optreden.

Ik ben wel Belg, gedomicilieerd in het buitenland en volledig in België uitgeschreven, weliswaar krijg ik nog steeds mijn Belgische identiteitskaart via de ambasade in London.

Bedankt voor eventuele raad hieromtrent.
Thanks in advance,
Freelancer Abroad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 19 jun 2019 16:22

Er gaat enkel Belgische btw verschuldigd zijn door uw klant, maar dat spreekt voor zich.

ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2019 13:04

Er gaat enkel Belgische btw verschuldigd zijn door uw klant, maar dat spreekt voor zich.
OP heeft een bedrijf, dus ik verdonderstel dat de BTW gewoon verlegd kan worden? Of bedoelde je dat?

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 24 jun 2019 13:55

Er gaat enkel Belgische btw verschuldigd zijn door uw klant, maar dat spreekt voor zich.
OP heeft een bedrijf, dus ik verdonderstel dat de BTW gewoon verlegd kan worden? Of bedoelde je dat?
Ja inderdaad.


Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”