Tieners willen clubhuis bouwen in weide

SimonP
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tieners willen clubhuis bouwen in weide

#1 , 18 jun 2019 22:56

Wij hebben schuins achter ons huis (verder dan 30 m van het dichtste huis) een weide. Nu willen onze tieners met hun vrienden daar een echt clubhuis bouwen.
We vinden dat, met de vakantie in zicht, eigenlijk een heel tof idee. Ze kunnen er veel van leren en zijn met hun vrienden samen.

Ze zouden hun clubhuis bovenop een hooiwagen bouwen (max 2 m boven de plaat van de hooiwagen). De hooiwagen is 5 op 2 m.
Mag dit ? We zouden deze hooiwagen met clubhuis dan in de weide zetten op een vanop straat moeilijk zichtbare plek.

Strikt volgens de wetgeving mag dit allemaal niet denk ik.
Maar ik vind dit eigenlijk jammer dat kinderen amper nog iets zelf mogen bouwen daardoor. Wat was er vroeger leuker dan je eigen plekje in de tuin hebben/bouwen.

De jongens zijn 15 jaar, dit is vermoedelijk max. 3 jaar dat dit er zou staan, als het al zo lang zou meegaan.

Zijn er manier waarop ze wel in de weide een clubhuis mogen hebben ?

Alvast bedankt om dit mee te bekijken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 19 jun 2019 00:20

Dacht dat alle dingen op wielen wel altijd mogen staan op landbouwgrond.

LeenW
Berichten: 12814

#3 , 19 jun 2019 09:20

Best eens bij stedenbouw gaan horen.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2019 09:27

Dacht dat alle dingen op wielen wel altijd mogen staan op landbouwgrond.
Deze stelling klopt niet.

Wouterke
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jun 2019 09:38

Volgens mij zou dit echter geen probleem zijn. En als het een probleempje is wie zegter dan iets over. Zolang ze niet te veel kabala maken snachts voor de buurtbewoners is er normaal niks aan de hand. Verder zou ik ook niet begingen met alles te verankeren in beton maar juist op de trailer houden

Issued
Berichten: 1227

#6 , 19 jun 2019 10:32

Even worst vaste scenario denken:
Stel 1 van de jongeren valt met zijn Zatte botten van het dak en breekt zijn nek.
Wie is er dan verantwoordelijk? Hij die land en infrastructuur ter beschikking stelt?

Wouterke
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 jun 2019 11:19

Ja dat is ook weer waar maar het gaat tenslotte over 15jarige... ik denk niet dat de ouders willen dat er zo veel gedronken word en dat je op het dak kruipt. Ik weet dat je het erigste geval aantoont maar daar zou ik me minder zorgen over maken

Issued
Berichten: 1227

#8 , 19 jun 2019 11:25

TS geeft aan dat het er 3 jaar zou staan. Ik weet niet hoe braaf u was op die leeftijd, maar bij mij waren dat mijn meest turbulente jaren.

tira00
Berichten: 929

#9 , 19 jun 2019 16:55

Dacht dat alle dingen op wielen wel altijd mogen staan op landbouwgrond.
Deze stelling klopt niet.
Kan je dit staven met een wetgeving waarin staat dat dit verboden is?
Dat vb een caravan op wielen (om "gereedschap" op te bergen) niet zou mogen staan op een perceel landbouwgrond.


Terug naar “Milieurecht”