Vraagje over huiszoeking

Roosje23
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vraagje over huiszoeking

#1 , 15 jun 2019 12:16

Hallo,

Geen idee of ik hier juist zit met deze vraag.

Ik woon samen met mijn partner, op 19april is de politie bij mij thuis aangekomen met een bevel tot huiszoeking op naam van mijn partner.
Dus ik stond er niet bij op vermeld, daar wij wel samenwonend zijn vroegen ze mij of ook ik de papieren wou tekenen. Dit was niet verplicht natuurlijk. Dit is enkel procedure zeiden ze.

Hier is vanalles in beslag genomen en mijn zolderruimte verzegeld.

De vraag is nu :

Hebben ze het recht om ook mijn telefoon te doorzoeken daar dit bevel enkel op zijn naam staat?

En wat niet meegenomen is of verzegeld heb ik het recht deze weg te doen of moet alles blijven staan zolang het onderzoek lopende is?

Mvg

Roos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2019 15:31

Als uw gsm bij de huiszoeking inbeslag genomen werd kan deze uitgelezen worden.
En wat niet meegenomen is of verzegeld heb ik het recht deze weg te doen of moet alles blijven staan zolang het onderzoek lopende is?
Zolang het niet met beslag bezwaard is of in de verzegelde ruimte staat mag u met uw materiaal doen wat u wil.

Weet dat de huiszoeking (waarschijnlijk) niet op uw naam stond omdat enkel uw man verdacht is.

Reclame

Terug naar “Andere”