Hoelang andermans spullen bewaren.

JV90
Topic Starter
Berichten: 6

Hoelang andermans spullen bewaren.

#1 , 10 jun 2019 19:29

Korte situatieschets.
Mijn ex en ik huurden 4 jaar geleden samen een huis. Uiteindelijk woonde hij er nooit in en gingen we enkele maanden nadien uit elkaar. Ik bleef in de woning wonen en het contract werd nooit aangepast (technisch gezien is hij dus nog steeds mede huurder) Hij heeft spullen in de woning geplaatst en heeft dit nooit opgehaald zoals beloofd. De spullen staan in de weg na meer dan 3 jaar en ik wil ze echt weg nu. Hoe pak ik dit aan? Is er een termijn dat je andermans spullen moet bewaren? Mag hij deze spullen hier toch bewaren omdat hij eigenlijk mede huurder is? Schrijf ik een aangetekende brief met een uiterste datum dat deze spullen weg moeten?
Tips zijn welkom! Bedankt..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 10 jun 2019 20:18

Inderdaad best via AS nog een maand geven om de spullen te komen ophalen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 10 jun 2019 20:26

Op contract is hij medehuurder maar gezien niet gedomicilieerd ( hoop ik toch) mag hij daar niet zomaar binnen want is NIET zijn woning.
Langs de andere kant gezien mee op huurcontract kan hij bij niet betalen mee opdraaien voor de kosten.
Op wiens naam staat de huurwaarborg?

Reclame

JV90
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 11 jun 2019 14:59

Hij is hier niet gedomicilieerd (nooit geweest). De huurwaarborg staat op naar van beide (terwijl het effectief mijn geld is maar ok) Ik woon hier al jaren alleen en betaal dus ook alles tijdig dus dat is geen probleem.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 11 jun 2019 18:35

En wat gaat u doen als hij weigert om zijn huurcontract af te staan?
Trouwens huurcontract is iets tussen huurder en verhuurder en daar bent u geen partij in.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 jun 2019 09:43

En wat gaat u doen als hij weigert om zijn huurcontract af te staan?
Trouwens huurcontract is iets tussen huurder en verhuurder en daar bent u geen partij in.
huurcontract af te staan? Wat bedoel je daar precies mee? TS woont er, huurt er, en staat er gedomicilieerd. Ex van TS woont er niet, is er niet gedomicilieerd en draagt niet bij aan de woonkosten. TS wordt al deze tijd gebruikt als gratis opslagplaats in is dit beu.

Wat kan ex van TS doen met dit huurcontract? Weinig toch? Eenzijdig opzeggen (slechts een van de partijen) gaat niet. Stoppen met huur betalen? Hij betaalt nu al niet... Alleen misschien moeilijk doen over de vrijgave van de huurwaarborg als dit ooit moet gebeuren zal ex van TS misschien moeten tekenen bij de bank als contractpartij.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”