Maar die uitsplitsing is niet noodzakelijk dezelfde voor alle verhuurde appartementen. De aan te rekenen kosten hangen af van wat er is bepaald in het huurcontract (binnen de wettelijke marges uiteraard).Mijn laatste appartement dat ik aankocht (in een blok van 3 app) was voorheen van 1 zelfde eigenaar.. Er werd geen afrekening gemaakt. Alle kosten werden door 3 gedeeld.Ik heb dan een opsplitsing gemaakt op een excelblad met een volledige uitsplitsing van inkomsten en uitgaven, opgesplitst tussen huurder en eigenaar. Onderhoud tlv de eigenaar/onderhout tlv de huurders/tuinonderhoud/enz....In de beginne een groot werk, maar nu hoeft men enkel nog maar de in en uitgaven in de juist kolom in te vullen, en de uitkomst volgt vanzelf. En GRATIS
Zo is het!Ik houd de inkomsten en uitgaven bij van de gemeenschappelijke delen. De gemaakte onkosten voor het onderhoud en het beheer van de gemene delen worden pro rato van de 10000-sten aangerekend aan de eigenaars. Ik begrijp niet wat de huurders in deze situatie te maken hebben. Wat de eigenaars door de huurder laat betalen in de algemene kosten, is hun zaak.