Speekseltest positief

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

Speekseltest positief

#1 , 09 jun 2019 12:10

Beste,

Ik was gisteren avond aangehouden door politie en kreeg een speekseltest.
Deze werd ook positief dus moest ik een 2de afleggen en ze gaan deze naar een labo sturen.
De agent zelf heeft me gezegd dat wiet ongeveer 12u in je speeksel blijft en ik probeerde hem uit te leggen waarom ik cannabis rook maat dat kon hem niet veel schelen.
Toen ik nog 9 jaar oud was moest mijn familie vluchten door de oorlog in Afghanistan en een grote deel was te voet gedaan met mensensmokkelaars. Dit heeft ongeveer een anderhalf jaar geduurd en in die anderhalfjaar heb ik als een kind te veel gezien en ben mentaal helemaal kapot. Ik heb vaak dromen en krijg midden in de nacht paniek aanvallen maar ik heb uitgevonden dat als ik wiet rook voor slapen dat ik minder droom. Ik krijg nog steeds
paniek aanvallen maar veel minder dankzij wiet. Ik kan dit ook bewijzen doormiddel van mijn al mijn topics wanneer ik voor hulp vroeg op forums.
Toen ik achter het stuur was had ik meer dan 7u niks gerookt maar ik krijg nog steeds een positief resultaat. Ik vindt dit echt jammer want iedereen die wiet rookt weet dat je high niet 7u lang blijft.
Ik weet dat de boete van thc in je speeksel over 1600 euro is en ik heb het financieel ook zeer moeilijk.

Is het mogelijk om deze boete vermijden?
Advies is altijd welkom.

Danku voor het lezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 09 jun 2019 12:16

Als u dezelfde uitleg doet aan de rechter en dus zegt dat het voor jou moet kunnen om illegale stoffen te gebruiken ga je er niet echt onderuit geraken.
Indien u van plan bent drugs op regelmatige basis te gebruiken mag je geen voertuig besturen. Dat is de keuze die je zal moeten maken.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 09 jun 2019 14:00

Rechter zal zo'n verhaal al 1000 keer gehoord hebben, het feit blijft dat het niet mag.

U kan altijd vragen om een werkstraf ipv boete, maar de rechter moet daar niet in meegaan.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 09 jun 2019 15:59

er zijn andere legale (genees)middelen die hetzelfde doen als wiet

wiet blijft een illegale drugs in Belgie tot naderorder

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jun 2019 17:00

@Drone Ik heb bijne elke "legale" genees middel gebruikt die je kan opnoemen maar de enige die mij helpt is wiet & psylociben.
Mijn psycholoog had mij veel pilletjes voor geschreven en meeste hebben mij situatie erger gemaakt. Ik kan moeilijk mijn staat uitleggen hier je kan het pas snappen als je in mijn schoenen bent

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 09 jun 2019 22:59

Psycholoog kan geen medicatie voorschrijven.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 09 jun 2019 23:44

@Drone Ik heb bijne elke "legale" genees middel gebruikt die je kan opnoemen maar de enige die mij helpt is wiet & psylociben.
Mijn psycholoog had mij veel pilletjes voor geschreven en meeste hebben mij situatie erger gemaakt. Ik kan moeilijk mijn staat uitleggen hier je kan het pas snappen als je in mijn schoenen bent
zoals franciscus zegt, een psycholoog kan geen medicatie voorschrijven, hoogstens aanraden wat u bij de apotheker zonder voorschrift kan krijgen.

en ik weet maar al te goed wat trauma's kunnen veroorzaken, niet als ambulancier deze keer maar in mijn privé heb zelf al 2 suicide pogingen achter de rug door valse beschuldigingen en een veroordeling in 2015 die mijn leven nu geruineerd hebben.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 10 jun 2019 16:53

@Drone Ik heb bijne elke "legale" genees middel gebruikt die je kan opnoemen maar de enige die mij helpt is wiet & psylociben.
Dan mag u niet meer met een voertuig (zelfs geen fiets !) aan het verkeer deelnemen

U bent rij-ongeschikt als u afhankelijk bent van dergelijke middelen ...
U diende uw rijbewijs in te leveren, maar deed dat niet.

Nu wordt het voor u gedaan.

Franciscus
Berichten: 38587

#9 , 10 jun 2019 17:45

Eerste maal dat uw rijbewijs ingetrokken werd voor 15 dagen?

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 jun 2019 10:17

@franciscus ja, ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat ik nog steeds gestraft wordt na 10u. de wet is minder streng met alcohol..

Franciscus
Berichten: 38587

#11 , 11 jun 2019 10:20

Hoe komt u daar bij?
De wetgever heeft limieten voor alle producten die een gevaar zijn als bestuurder van een voertuig opgesteld. Deze zijn ongeveer overal in de wereld dezelfde. En worden steeds meer strikter.
Ook al zou cannabis gelegaliseerd worden dan nog zal het in het verkeer strafbaar blijven.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 jun 2019 12:22

De Feit dat je high niet 10u lang blijft.
Het is geen geheim dat wiet al jaren gediscrimineerd wordt

LeenW
Berichten: 12824

#13 , 11 jun 2019 12:27

Uw persoonlijke mening is hier irrelevant. De wetgeving is duidelijk. Ofwel stopt u met de cannabis, ofwel geeft u uw rijbewijs op. Dan zijn de keuzes.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 11 jun 2019 12:32

Als het wettelijk verboden is om te rijden onder invloed van cannabis dan is dit zo punt.

Of wel gebruik je voort en stop je met rijden !

De boetes kunnen niet hoog genoeg zijn voor zulke feiten, want je bent een groot gevaar op de weg .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 11 jun 2019 15:19

De Feit dat je high niet 10u lang blijft.
Het is geen geheim dat wiet al jaren gediscrimineerd wordt
Verslaving leidt tot rij-ongeschiktheid
Ook bij alcohol

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”