Dagvaarding door fitnesclub

Didymus
Berichten: 2061

Re: Dagvaarding door fitnesclub

#16 , 08 jun 2019 13:05

Vandaag staat er toevallig een artikel in De Tijd over de woekerwinsten die grote deurwaarderkantoren maken door voor incassobureau te spelen: https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... e/10134628
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 jun 2019 13:14

Is dat spelletje hier nog steeds bezig?

Zoals ik de vorige keer al zei, verwijs naar de wet op de minnelijke invordering. Die stelt het herhaaldelijk lastig vallen van een consument met oog op betaling expliciet als verboden.

Peter, stuur me nog eens een PM als je moeilijkheden blijft ondervinden, dan kruip ik eens in mijn pen. Een kopie van die brief gaat dan naar de nationale kamer van gerechtsdeurwaarders als dat zo blijft.
Thanks!
Heb ik vorige keer (in april) al gedaan. Wel per mail.

Ik zei toen dat ik niet langer lastig wil worden gevallen en dat ik bereid ben om me voor de rechter te verdedigen. Ik verwees naar de wet en dreigde met een klacht wegens belaging. Ik stelde voor om mij ofwel te dagvaarden ofwel nooit meer iets te ontvangen ivm deze zaak.

Resultaat: eind mei krijg ik opnieuw een brief en eerder deze week opnieuw 1.

"Onze cliënt dringt aan om over te gaan tot een gedwongen invordering" is hun motivatie. En dit terwijl ze perfect op de hoogte zijn van mijn argumenten en dat ik mezelf effectief ga verdedigen ipv de kat te sturen.

Ik ga nu naar de politie

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 jun 2019 14:57

Eerlijk gezegd gaan die daar niet van onder de indruk zijn, hoor, omdat zij weten dat daar nauwelijks of geen gevolg aan gegeven wordt. De deurwaarder gaat daar ook eens mee lachen.

Het enige wat u kunt doen is hun aanschrijven compleet negeren.
.

Reclame

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 jun 2019 15:16

Eerlijk gezegd gaan die daar niet van onder de indruk zijn, hoor, omdat zij weten dat daar nauwelijks of geen gevolg aan gegeven wordt. De deurwaarder gaat daar ook eens mee lachen.

Het enige wat u kunt doen is hun aanschrijven compleet negeren.
Dus uw advies is: negeer alles buiten een eventuele dagvaarding.

Misschien heeft het zin want ze weten dat ik bewijzen heb dus in principe valt er niks meer over te zeggen.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#20 , 08 jun 2019 15:21

Eerlijk gezegd gaan die daar niet van onder de indruk zijn, hoor, omdat zij weten dat daar nauwelijks of geen gevolg aan gegeven wordt. De deurwaarder gaat daar ook eens mee lachen.

Het enige wat u kunt doen is hun aanschrijven compleet negeren.
Dus uw advies is: negeer alles buiten een eventuele dagvaarding.

Misschien heeft het zin want ze weten dat ik bewijzen heb dus in principe valt er niks meer over te zeggen.
Yep.
.

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 jun 2019 15:26

Eerlijk gezegd gaan die daar niet van onder de indruk zijn, hoor, omdat zij weten dat daar nauwelijks of geen gevolg aan gegeven wordt. De deurwaarder gaat daar ook eens mee lachen.

Het enige wat u kunt doen is hun aanschrijven compleet negeren.
Dus uw advies is: negeer alles buiten een eventuele dagvaarding.

Misschien heeft het zin want ze weten dat ik bewijzen heb dus in principe valt er niks meer over te zeggen.
Yep.
Dan kan ik alleen maar hopen dat die er niet komt. Ik zit nu tussen jobs en kan een mogelijke verloren rechtszaak absoluut niet veroorloven.

Thanks all!

Mathieu Rutten

#22 , 08 jun 2019 15:34

Waarom heeft u het zover laten komen voor nog geen 100 euro?

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#23 , 08 jun 2019 15:42

Waarom heeft u het zover laten komen voor nog geen 100 euro?
Ik heb het niet zover laten komen. Lees de OP waar het uitgelegd staat.

Ik zie niet direct een fout in mijn gedrag of redenering.

Mathieu Rutten

#24 , 08 jun 2019 15:54

Ik heb zeker uw openingstopic gelezen.
Wat is er in het reglement voorzien inzake opzeg en verlenging, hoeveel maanden vooraf? Wat bij stilzwijgende verlenging?
Waar slaat de 200 euro op?

En als ik vraag waarom u het zover heeft laten komen, heb ik enkel de bedoeling dat u alles nog eens opnieuw overziet en nagaat of u soms toch iets over het hoofd heeft gezien.

De cruciale vraag is immers of u gelijk heeft of niet.

Het gaat er mij tenslotte ook om dat u best alle stappen onderneemt om de kosten niet hoger te laten oplopen.

De bedoeling van dit forum is immers om u raad te geven en vaak ook om de topicstarters tegen hun eigen te beschermen.

Het is de bedoeling dat wij u niet aanzetten tot onnodig stoer doen of willen opzetten tot risicohoudend gedrag.

Dit is alleszins de bedoeling van de beheerders en de deskundigen op dit forum.

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#25 , 08 jun 2019 16:06

Ik heb zeker uw openingstopic gelezen.
Wat is er in het reglement voorzien inzake opzeg en verlenging, hoeveel maanden vooraf? Wat bij stilzwijgende verlenging?
Mijn type contract voorziet geen opzegvergoeding.

Waar slaat de 200 euro op?
Ze hebben het willekeurig gekozen.

Ik annuleerde mijn contract in juli 2017.

Volgens hen staat het in het systeem dat het in maart 2018 zou zijn beendigd. Door wie en op welke manier het zou worden beendigd in maart weten ze niet. (Is niet door mij gebeurd). Hun redenering is "het staat zo in het systeem". = dit is 1 van mijn argumenten trouwens, dat ze zomaar een datum hebben gekozen om het te beendigen.

Die €200+ is abonementsgeld voor augustus 2017 - maart 2018 + 15%.

Met andere woorden: ik kan bewijzen op basis van mijn opgenomen gesprek met de manager dat het in juli 2017 werd geannuleerd. Ze kunnen niet bewijzen dat ik het in maart 2018 zou hebben gedaan.

Mathieu Rutten

#26 , 08 jun 2019 16:21

Tot wanneer liep het lopend abonnement? Was het een abonnement van een jaar?

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#27 , 08 jun 2019 16:23

Tot wanneer liep het lopend abonnement? Was het een abonnement van een jaar?
Jawel.

Van juli 2016 tot juli 2017.

Met andere woorden: dat maart 2018 gedoe is blijkbaar willekeurig gekozen door het bedrijf en is niet contractueel bepaald

Mathieu Rutten

#28 , 08 jun 2019 16:50

Beste,

U zegt een contract dat loopt tot 01.07.2017 stop in 07.2018, dit is tijdens de looptijd van uw "vernieuwd" abonnement. U heeft gevraagd om voor u het abonnement stop te zetten door gewoonweg "een kaartje" af te geven? Er circuleren voldoende documenten en methodes om een abonnement in een sportclub stop te zetten. Ik lees nergens in uw topics dat u hiervan gebruik heeft gemaakt.

Ik raad u dan ook aan om het reglement van uw club nog eens grondig na te lezen vooral wat opzeg en binnen welke termijn deze dient te gebeuren.

Ik heb ook nergens gesproken van een opzegvergoeding, het gaat hier immers niet om een arbeidsovereenkomst.

Lees mijn vorige antwoord nog eens grondig en begrijpend waar ik het heb over het doel van dit forum en behoeden voor ....

Ik denk dan over dit topic ongeveer alles gezegd is wat er valt te zeggen.

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#29 , 08 jun 2019 16:56

Beste,

U zegt een contract dat loopt tot 01.07.2017 stop in 07.2018, dit is tijdens de looptijd van uw "vernieuwd" abonnement. U heeft gevraagd om voor u het abonnement stop te zetten door gewoonweg "een kaartje" af te geven? Er circuleren voldoende documenten en methodes om een abonnement in een sportclub stop te zetten. Ik lees nergens in uw topics dat u hiervan gebruik heeft gemaakt.

Ik raad u dan ook aan om het reglement van uw club nog eens grondig na te lezen vooral wat opzeg en binnen welke termijn deze dient te gebeuren.

Ik heb ook nergens gesproken van een opzegvergoeding, het gaat hier immers niet om een arbeidsovereenkomst.

Lees mijn vorige antwoord nog eens grondig en begrijpend waar ik het heb over het doel van dit forum en behoeden voor ....

Ik denk dan over dit topic ongeveer alles gezegd is wat er valt te zeggen.
Nogmaals dank u voor uw advies.

Denkt u persoolijk dat er een dagvaarding komt ivm deze kwestie?

Mathieu Rutten

#30 , 08 jun 2019 17:02

Ik heb geen glazen bol. Ik kan u enkel maar aanraden om een einde te maken aan deze hele farce en proberen om er met zo weinig mogelijk kleerscheuren vanaf te komen. Als ik u een goede raad mag geven, neem zo vlug mogelijk contact op met de jurist bij uw O.C.M.W. Deze heeft meer ervaring met schuldeisers, ook met eventuele malafide suspects, en zeker met incassobureau's. Hij zal u de juiste raad geven. Dit juridisch forum is niet altijd geschikt voor deze problemen te meer dat er vaak antwoorden worden gegeven vanuit eigen negatieve ervaringen en/of frustraties en vaak ook zonder enige kennis.

Terug naar “Andere”