Beste,
Ik ben hier nieuw en dit is ook mijn eerste post.
Ik zit met een vervelende situatie bij mijn werkgever. Deze week kreeg ik een waarschuwing ivm ziekte.
1.ziekte
Deze maand ben ik 1 dag ziek geweest (3j in dienst en 1dag ziek geweest). Ik heb mijn werkgever om 13h00 op de hoogte gebracht van mijn arbeidsongeschiktheid, en heb het doktersattest ook aan mijn werkgever bezorgd via mail. Ik ben handelsvertegenwoordiger en heb zelf ook al mijn klanten op de hoogste gebracht dat ik niet aanwezig zou zijn. Nu, ik kreeg een aangetekend schrijven dat ik mijn werkgever niet tijdig had verwittigd. In het arbeidsreglement staat er geen specifieke uur om de werkgever hier op de hoogte te brengen. Er staat wel vermeld dat de werknemer de werkgever direct moet verwittigen of zo snel mogelijk (in mijn geval was dat 13u00) Kan de werkgever mij hiervoor een waarschuwing geven?
Nog een vraag ivm het gedrag van mijn werkgever.
2.Gedrag
De werkgever stuurt ons vaak emails, wanneer er slechte resultaten in de verkoop zijn zoals "Zijn jullie dom of zijn jullie dom? Jullie hebben deze week bijna niks verkocht". Ik kreeg ook onlangs een mail met een dreigende ontslag met "als je deze week uw target niet behaald dan stuur ik onmiddellijk uw ontslag"
Kan de mijn werkgever dat allemaal doen en zeggen? Mag de werkgever zo een druk zetten?
Kan ik bezwaar tekenen hiervoor?
Alvast bedankt.
Grts
Sam