Cashback Kredietkaart in België?

K0ZZM0
Topic Starter
Berichten: 78

Cashback Kredietkaart in België?

#1 , 07 jun 2019 15:01

In Amerika bestaat zoiets als een credietkaart waar je op elke aankoop en/of overschrijving een cashback van +-1% krijgt naargelang de uitgever vd kaart.

Bestaat zoiets in België? Ik weet dat je zoiets hebt als Neckermann punten ed. maar is er ook de mogelijkheid zoals hierboven dat je gewoon geld terug krijgt of korting op alle aankopen en/of overschrijvingen?

Want punten of crediet moet je dan weer gaan extra consumeren voor dingen die je misschien niet nodig hebt, dit is makkelijker je hoeft er niet bij na te denken....

Velen in Amerika betalen hiermee al hun rekeningen maar dat loopt aardig op....

Iemand hier ervaring mee? Of is het mogelijk om een buitenlandse kredietkaart aan te vragen waarmee je overschrijvingen kan doen?
Alle info of alternatieven zijn welkom :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2019 16:47

Weet niet of dit hier bestaat.

Maar welk handelaar zou dit willen aanvaarden ?

Zeker geen horeca!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 07 jun 2019 21:23

Ja dat bestaat en nee, de handelaar ondervindt daar geen rechtstreeks nadeel of extra kosten door. Het blijven gewoon betaalkaarten met het logo van een van de twee dominante merken.

Maar dit is toch echt geen vraag die thuishoort op een juridisch forum, me dunkt.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2019 09:17


Maar dit is toch echt geen vraag die thuishoort op een juridisch forum, me dunkt.
Daar heeft je gelijk in, maar belasting vragen en boekhoudkundige vragen dit zijn toch ook geen juridische vragen, of vergis ik me daar in
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 08 jun 2019 13:03

Belastings- en boekhoudkundige regels zijn toch gebaseerd op wetten. Lijkt mij van een andere orde te zijn.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Bank & Beurs”