Contract flexijob

Josegou
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Contract flexijob

#1 , 07 jun 2019 17:09

Beste
Afgelopen jaar werken mijn vriend en ik als flexijob. Het inchecksysteem was via crewplanner. Door onvoldoende kennis van bedrijfsleiders zijn we meerder malen foutief betaald. Meestal grotendeels als flexi en soms ook als medewerker. Hierop betalen we belastingen.. Zowel crewplanner als het sociaalbureau vertellen ons dat ze dit niet mogen aanpassen omwille van fraude... Zou gemakkelijk zijn.. Ook dit jaar hebben ze ons enkel keren als medewerker ingeschreven en betaald. Bv afgelopen maand mei. Zouden ze dit wel nog kunnen aanpassen? Het sociaal bureau zegt van niet.. Enkel kunnen we er de volgende maanden op letten.. Hoe kunnen ze ons inschrijven en betalen als werknemer als we hiervoor zelfs geen contract hebben? Iemand enig idee af raad. Wat we kunnen doen. Doordat we beiden op de zelfde plaats veel flexi doen loopt het bedrag nogal op...

Alvast bedankt voor de moeite en hulp!

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2019 17:54

Een werknemer hoeft geen contract te hebben, dit is dan een mondelinge overeenkomst.

Vroeger werd dit veel gedaan, maar tegenwoordig is het bijna allemaal met een geschreven contract.

En ja het is tegen fraude eens de gegevens naar de RSZ zijn door gegeven kan men ze niet meer veranderen.
En een sociaal secretariaat geven die onmiddellijk door.

Ik denk mocht men naar een antenne van de RSZ gaan, dat men dit wel zou kunnen regulariseren
Zo een antenne vind je via google in alle provincies, heb dit jaren geleden nog geweest voor iets te regulariseren.

Ben je bij een vakbond ?

Anders ga je daar eens naar toe !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”