Auto

Lolatje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto

#1 , 06 jun 2019 19:43

Hallo allemaal ik ben nieuw hier,
Ik heb een vraagje ik ben tegen gehouden geweest 3 februari door de politie met zonder rijbewijs zonder verzekering en drug gebruik ze hebben mijn auto ge immobaliliseert ik moet mijn theorie op nieuw doen en medische testen en ik krijg men auto pas vrij op vertoon van men rijbewijs vandaag te horen gekregen dat ik ongeschikt verklaard ben om te rijden wegens een proces nog lopend heb nu is mijn vraag of mijn vriend de auto kan vrij krijgen en hoe? Iemand ervaring mee?
Wand de auto staat bij de takeldienst maar die kosten blijven op lopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 jun 2019 20:06

Als jij de eigenaar bent van het voertuig, en je was ook de bestuurder, zal dat nite lukken vrees ik.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 jun 2019 21:31

vandaag te horen gekregen dat ik ongeschikt verklaard ben om te rijden wegens een proces nog lopend heb
Rijgeschiktheid hangt af van psycho-medische geschiktheid en het feit of u geslaagd bent voor uw herstel-examens
Rijgeschiktheid hangt niet van een lopende rechtszaak ...


Plus, als je geen rijbewijs had, moet je dat rijbewijs natuurlijk ook eerst nog gaan behalen.


Er speelt dus nog iets anders. Wat :?:

Reclame

Lolatje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2019 21:51

Ik had een rijbewijs maar heb ik 3jaar geleden moeten afgeven en ben nu 3feb tegen gehouden en had geen rijbewijs en er scheelt nix anders ze hebben gezegt dat ik geen tijdelijk rijbewijs krijg maar heb wel voor die psycholoog en medisch testen 433 euro betaald voor er na te horen te krijgen dat ik geen krijg echt kut pff. Maar zou mijn vriend dat geen rijbewijs heeft wel men auto vrij krijgen maar hij is wel zijn rijbewijs aan het doen en we wonen wel samen.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 07 jun 2019 14:33

zoals hierboven gezegd enkel de titularis van het voertuig kan de wagen vrij krijgen.

Is de wagen niet per vonnis verbeurd verklaard na zulke feiten?

laat de auto daar nog maar wat staan, zodat u geen gevaar meer bent op de weg door uw roekeloos gedrag

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 08 jun 2019 12:43

Ik had een rijbewijs maar heb ik 3jaar geleden moeten afgeven en ben nu 3feb tegen gehouden en had geen rijbewijs en er scheelt nix anders
Je reed dus zonder rijbewijs omdat je dat rijbewijs nog niet terug had na een eerdere veroordeling.

Dat betekent ook dat het Parket zéér wantrouwig gaat zijn om uw auto weer vrij te geven.
U rijdt er immers mee zonder rijbewijs ...
ze hebben gezegt dat ik geen tijdelijk rijbewijs krijg
Neen, je moet eerst rijgeschikt verklaard worden
maar heb wel voor die psycholoog en medisch testen 433 euro betaald voor er na te horen te krijgen dat ik geen krijg
Die kosten moet je betalen eender wat de uitkomst is ...

Je bent dus niet-rijgeschikt wegens psycho-medische tests.

Als de reden daarvoor iets is dat op korte termijn recht te zetten is, kan je dat proberen en de test herdoen.

Als er niet meteen wat aan die toestand te doen is, en je ook dus niet snel je rijbewijs zal terug hebben, moet je bij het parket vragen onder welke voorwaarden ze je auto toch nog willen vrijgeven - verkoop aan een garage bvb - omdat die er anders gaat blijven staan (en staangeld blijft kosten)


Maar zou mijn vriend dat geen rijbewijs heeft wel men auto vrij krijgen
Dat gaat Parket zo goed als zeker niet toelaten.

Dan staat die auto weer bij jou, en ze weten wat jij er dan mee doet : gaan rijden ... zonder rijbewijs

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”