Cyber

Evelien vanhuyse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Cyber

#1 , 06 jun 2019 12:46

Hallo,
Paar maanden geleden heb ik een fout gemaakt en diefstal gepleegd op mijn werk. Hierdoor heb ik naar de politie moeten gaan en Werd er een pv opgemaakt.
Na een bezoek aan mijn beste vriendin was deze pv plots weg.
De morgen erna weet iedereen van mijn familie vrienden en gezin plots wat er gebeurt is omdat mijn pv via messenger plots rond gaat.
Kan ik hier iets aan doen? Is dit cyberpesten? Wat met mijn privacy dan?

Kan zelf bijna met mezelf niet leven door wat ik gedaan heb en
daarboven op speel ik iedereen kwijt en zie het leven niet meer zitten door alle verwijten en verlies van familie.

Geopend kan er mij iemand helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 06 jun 2019 16:31

Beste,

Het is nu eenmaal gebeurd. Mijn persoonlijk inzien kan je niet veel doen, je hebt eigenlijk je eigen privacy geschonden door het PV open en bloot te laten liggen en aan je vriendin laten lezen. Probeer erin te berusten en vraag je "beste" vriendin om het bericht uit Messenger te verwijderen en zeker niet meer verder door te sturen. Niet slim dat je dit verzwegen hebt voor je gezin. Ik vraag me af hoe je vriendin dit document te "pakken" heeft gekregen. Ze moet er dan ook nog een scan van maken en via messenger verspreiden......Dat doen goede vrienden niet, punt uit. Ik denk dat je je best nu concentreert op je werk zodat je ook niet het gevaar loopt om ontslagen te worden. Beschouw het als een grote fout, minimaliseer het niet, maar dramatiseer het ook niet. Wie achter je staat, zal je deze misstap uiteindelijk vergeven en vergeten. Veel sterkte.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 jun 2019 17:33

Dit is toch zonder meer een inbreuk op de privacy door verspreiding persoonsgegevens op het PV via sociale media :?:

Heb je bewijzen dat die vriendin het PV gestolen heeft, en van de verspreiding ervan nadien, stap naar politie en leg klacht neer.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 06 jun 2019 19:24

Tevens diefstal van het document

Mathieu Rutten

#5 , 06 jun 2019 21:00

Echt benieuwd hoe deze topic zal evolueren en hoe de volledige toedracht zal bekend geraken. Zonder toelating onrechtmatig verkregen documenten online zetten is sowieso strafbaar.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”