Dus volgens u (bosprocureur) moet ik iets aanvaarden dat ik niet besteld heb, maar wel betaald heb?
U moet dat niet aanvaarden, maar moet wel volgens de lettertjes van het contract werken.
Dus voorziene levertermijn, ingaand dag na ondertekening blijkbaar, verlengen met de contractueel bedongen 25% termijn voor overschrijding ervan ...
Heb je de dealer klaar en duidelijk gezegd dat je gaat annuleren als de auto niet aan de bestelde wagen voldoet ?
Laat hem dat alvast aangetekend weten, dat aangezien de levertermijn niet gerespecteerd werd, u Art 3 gaat inroepen indien ook de termijn van overschrijding niet nageleefd wordt.
Vraag is zelfs of een telefoontje hierover in overeenstemming is met de contractvoorwaarden !
Wanneer de verkoper de termijn niet kan naleven meldt hij dit onmiddellijk door middel van een bewijsbare manier
In dat geval is de 25% overschrijding niet eens van toepassing ...
Nu, als u laat weten dat u weet hebt van de melding, is dat geen punt meer
En dan nog, bij het ondertekenen van de bon werd 1 juni als datum vooropgesteld, op 3 juni is dat plots september en waarschijnlijk nog veel later.
En daar hoeft u niet mee akkoord te gaan ...
Ik ben op 3 juni telefonisch op de hoogte gesteld dat de gevraagde auto niet kan geleverd worden en op 4 juni is dat mondeling bij dealer bevestigd.
Wat eigenlijk al te laat was ...
Want dealer moet dat voordien al geweten hebben, leveringstermijn was 1 juni , maar heeft u dat pas achteraf gemeld
Volgens mij werd contract daar al niet nageleefd ...
Vermelden in uw schrijven, maar er daarom nog geen gebruik van maken.
En dan eens natellen van aantal dagen na ondertekening tot 1 juni
Delen door 4
Uitkomst bij 1 juni tellen, en dan opzeggen ...