laden en lossen op mindervalideparkeerplaats

croos
Topic Starter
Berichten: 231

laden en lossen op mindervalideparkeerplaats

#1 , 31 mei 2019 21:07

Mag je zonder mindervalide parkeerkaart laden en lossen op een voorbehouden parkeerplaats voor rolstoelgebruikers?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 31 mei 2019 22:10

Ja, enkel parkeren is voorbehouden aan personen met een mindervalidekaart.

croos
Topic Starter
Berichten: 231

#3 , 01 jun 2019 10:08

ik stel de vraag omdat de burgemeester van Sint Lievens Houtem geregeld op de mindervalide parking staat om iets op te halen of af te geven op het gemeentehuis. Hij zegt dat dit onder laden en lossen valt

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 01 jun 2019 14:31

Parkeren: Een geparkeerd voertuig is een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is
voor het in- en uitstappen of voor het laden en lossen, ook al is het maar een seconde langer.

Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om een krant te kopen,
ook al duurt het maar één minuut, heeft zijn wagen geparkeerd.
Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om zijn vrouw een krant
te laten kopen, terwijl hij zelf in de auto blijft zitten, staat ook geparkeerd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 01 jun 2019 18:04

ik stel de vraag omdat de burgemeester van Sint Lievens Houtem geregeld op de mindervalide parking staat om iets op te halen of af te geven op het gemeentehuis. Hij zegt dat dit onder laden en lossen valt

Nope.

Louter het inladen, of uitladen van goederen valt onder stilstaan.

Gedurende de tijd, dat de burgemeester voormelde goederen, éénmaal uitgeladen ook nog ergens gaat afgeven op het gemeentehuis, staat zijn voertuig wel degelijk geparkeerd.
Gedurende de tijd, dat de burgemeester voormelde goederen éérst nog moet gaan ophalen, bij elkaar zoeken in het gemeentehuis etc., , staat zijn voertuig wel degelijk geparkeerd.

Foutief geparkeerd, welteverstaan.

Voorts hanteert hij nog een aantal andere standaard excuustruzen.
"Ik hinder niemand" .... dat vindt wellicht iederéén die z'n voertuig foutief parkeert.
"Ik doe het voorts enkel 's avonds en 's nachts" ..... ook 's avonds en 's nachts blijft het een parkeerplaats voor personen met een handicap.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 03 jun 2019 13:57

Hij staat er niet stil, hij parkeert er :!:

En vindt dat blijkbaar nog normaal ook ...
https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-lie ... ~accaf2c5/

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”