onschuldig maar betrokken bij drugszaak (coca)

onschuldigvoske
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Ja

onschuldig maar betrokken bij drugszaak (coca)

#1 , 31 mei 2019 18:12

Beste leden

voor alleer jullie dit lezen wil ik mij excuseren voor mijn gebrek hoofdletters en leestekens.
ik ben nooit eerder in contact gekomen met drugsgerelateerde feiten ook heb ik een blanco strafblad

ik en mijn vriend een duitser en een italiaan zijn alledrie blowers we kopen geregeld samen hash en wiet aan en ik verkocht ook enkele gramme door aan andere vrienden om zo rond te komen voor mijn gebruik. Mijn duitse vriend rookt ook regelmatig cocaine. De lokale politie is een onderzoek aan het uitvoeren op mij en mijn vriend sinds augustus vorig jaar.

ik zou volgens de politie mijn duitse vriend die zogezegd coke verkoopt naar zijn klanten hebben vervoerd (wat niet waar is). Ze vermoeden dat omdat de politie ons dagelijks samen ziet en in mijn telefoon staan berichtjes dat we samen hash en wiet gingen halen maar de politie denkt dat ik hem bracht om coke te halen. Mijn duitse vriend verwisselt wekelijks van gsm en nummer dus is de politie mij beginnen aftappen om zo achter mijn vriend aan te komen.

in het begin van de maand kwam as ik onderweg naar huis van het werk en kreeg van mijn duitse vriend een telefoontje dat ze bij hem een inval willen doen en dat ik onze italiaanse vriend moet verwittigen om alle shit door te spoelen omdat er bij hem ook enkele grammen hash en wiet lag. Dus ik belde de italiaan en zei 'spoel alle patatjes door'. een tijdje later kreeg ik een telefoon van mijn zus dat ze bij mij thuis gaan invallen maar dat ze geen aanhoudingsbevel hebben voor mij.
nu hebben ze bij mij thuis en bij mijn duitse vriend die zogezegd coke verkoopt een inval gedaan .
Ze hebben bij mij enkele grammen hash gevonden maar geen coke en enkele oude telefoons van mij en mijn zus haar auto inbeslag genomen (ik gebruikte die om naar het werk te gaan).
Bij mijn duitse vriend ongeveer een gram crack gevonden en enkele grammen hash

Nu hebben ze niet gevonden wat ze wouden en tergelijkertijd werd ik afgetapt zonder besef dus ze hoorde dat ik de italiaan heb verwittigd en zijn ze naar zijn huis gegaan en hem voor de deur opgewacht. Eenmaal dat hij buiten kwam hebben ze hem gearresteerd. Zijn sleutels afgepakt en zijn huis binnengedrongen (zonder huiszoekingsbevel of toestemming van de italiaan). Ze hebben enkele grammen wiet en hash een precisieweegschaal gevonden en een lepel met coke (die mijn duitse vriend gebruikte voor zijn cokeverslaving)

We werde die dag alledrie gearresteerd. Naar het cachot gebracht voor 24u en verhoord en naar de onderzoeksrechter gebracht. Daar wou de onderzoeksrechter weten wat de 'patatjes' waren. Ik heb uitgelegd dat het om cannabis ging. De italiaan heeft dezelfde verklaring afgelegd over de patatjes Maar de onderzoeksrechter wil dit niet geloven. Ze willen dat we zeggen dat onze duitse vriend cocaine verkoopt. Ik heb hun gezegd dat ze het zelf moeten onderzoeken dat ze ons niet moeten straffen voor wat een ander misschien gedaan heeft. Daar kon de onderzoeksrechter niet zo goed tegen
Daarna werden wij alledrie naar de gevangenis gebracht. ik en mijn italiaanse compagnon werden een week later vrijgelaten en dragen nu al 20 dagen een 24uur enkelband wat wil zeggen dat wij nooit naar buiten mogen, ook niet voor te gaan werken omdat we zogezegd het onderzoek kunnen verstoren
De duitser zit nog steeds vast. en het onderzoek is nog bezig.
De onderzoeksrechter wil mij nu schuldig maken bij het handel van verdovende middel en psychotropische stoffen allemaal omdat ik dat één telefoontje pleegde naar de italiaan om te zeggen verstop de patatjes

Nu zit ik met enkele onopgeloste vragen
Mag ik zomaar afgetapt worden voor iemand anders te volgen ?? Is dit geen schending van privacy? En mogen ze zomaar een huiszoeking doen bij mijn italiaanse vriend zonder huiszoekingsbevel ? Hoelang duurt zo'n onderzoek ik heb het gevoel dat de onderzoeksrechter niet genoeg bewijzen heeft om ons te veroordelen en ons wilt straffen door het onderzoek uit te stellen. Krijgen wij een vergoeding als we onschuldig verklaard worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 31 mei 2019 18:20

Ik denk dat u niet beseft dat ook cannabis verboden is in België, dus ik zou woorden als "onschuldig" achterwege laten. Politie heeft alle recht om een drugsonderzoek naar u te doen, ongeacht of het over coke of cannabis gaat. Uw privacy moet u dus ook niet gaan inroepen, want (mits correcte procedure) kan de politie dit perfect.

Betreffende het huiszoekingsbevel, laat dat aan uw advocaat over.

onschuldigvoske
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Ja

#3 , 31 mei 2019 18:46

beste leen ik begrijp volledig dat cannabis verboden is, maar dan moeten ze mij toch niet straffen als cokehandelaar?

Reclame

onschuldigvoske
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Ja

#4 , 31 mei 2019 19:04

Ik denk dat u niet beseft dat ook cannabis verboden is in België, dus ik zou woorden als "onschuldig" achterwege laten. Politie heeft alle recht om een drugsonderzoek naar u te doen, ongeacht of het over coke of cannabis gaat. Uw privacy moet u dus ook niet gaan inroepen, want (mits correcte procedure) kan de politie dit perfect.

Betreffende het huiszoekingsbevel, laat dat aan uw advocaat over.
beste leen ik weet dat cannabis verboden is, maar dan moeten ze mij toch niet straffen als cokehandelaar?
naar mijn weten is cocaine veel malen erger dan cannabis

LeenW
Berichten: 12818

#5 , 31 mei 2019 19:11

Ze zijn met een onderzoek bezig, voor een straf zal het nog even wachten zijn.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 31 mei 2019 19:56

beste leen ik begrijp volledig dat cannabis verboden is, maar dan moeten ze mij toch niet straffen als cokehandelaar?
Met wat geluk wordt dat aanzien als drugshandel in bendeverband

Issued
Berichten: 1227

#7 , 31 mei 2019 22:06

Het is dan ook drugshandel in bende. 3 personen die samenwerken om drugs aan te kopen en daarna door te verkopen.

Ik gok dat er bij je Italiaanse vriend in het kader van heterdaad is binnen gegaan. Bij de huiszoeking bij jou is drugs aangetroffen en de tap wees aan dat er verdere sporen vernietigd gingen worden.

Btw hoe wist u dat er een huiszoeking kwam, dat wijst op een lek bij de politie. Daar kan een onderzoeksrechter al zeker niet mee lachen.

In tap op een telefoon kan enkel onder de bijzondere opsporingsmethoden wetgeving. Die toelating wordt gegeven door de onderzoeksrechter. Politie doet en mag dit niet op eigen houtje en zal dat ook niet doen.

Als ik de schaal van de ondernomen acties hoor dan gaat het hier over redelijk wat "grammekes". Tijd voor een advocaat ipv van uw heil te zoeken om een gratis forum.

onschuldigvoske
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Ja

#8 , 31 mei 2019 22:19

Het is dan ook drugshandel in bende. 3 personen die samenwerken om drugs aan te kopen en daarna door te verkopen.

Ik gok dat er bij je Italiaanse vriend in het kader van heterdaad is binnen gegaan. Bij de huiszoeking bij jou is drugs aangetroffen en de tap wees aan dat er verdere sporen vernietigd gingen worden.

Btw hoe wist u dat er een huiszoeking kwam, dat wijst op een lek bij de politie. Daar kan een onderzoeksrechter al zeker niet mee lachen.

In tap op een telefoon kan enkel onder de bijzondere opsporingsmethoden wetgeving. Die toelating wordt gegeven door de onderzoeksrechter. Politie doet en mag dit niet op eigen houtje en zal dat ook niet doen.

Als ik de schaal van de ondernomen acties hoor dan gaat het hier over redelijk wat "grammekes". Tijd voor een advocaat ipv van uw heil te zoeken om een gratis forum.
ze hebben alleen gebruikershoeveelheden gevonden, bij mij 4gram en bij mijn twee andere compagnons 5 gram ieders
de italiaan is niet op heterdaad betrapt en toch zijn ze binnengegaan bij hem met dwang
wij zijn geen bende maar door dat ik een telefoontje pleegde heeft de onderzoeksrechter gezegd dat we één bende zijn omdat we volgens hem ieders een rol speelde in het verhandelen van coke wat niet zo is. Want ik verkocht gewoon enkele gramme hash per week door aan mijn andere vrienden meer niet

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 31 mei 2019 22:52

Het is niet omdat u vindt dat er geen bende is dat de OR dat ook vindt.
14 dagen bent u al voor raadkamer gekomen ?
Volgende stap is dan de Kamer van Inbeschuldigingstelling en dan spreken we al van maanden met elektronisch toezicht 24/7. Bega niet de stommiteit om buiten te gaan of contact op te nemen met een van uw vrienden.
Dus verkoop dealen aan derde ... (en dan nog in het zwart - geen belasting)
Als dat onderzoek al een tijdje bezig is zal u nog verschieten als het openbaar ministerie u de volgens hen verdoken inkomsten zal begroten.
Net zoals de auto kans dat die inkomsten dan verbeurd verklaard worden.
Onderzoek al van augustus ... ziet er dus helemaal niet goed uit.
Zorg dat u een goede strafpleiter hebt - zal u wel 'wat' geld kosten.

onschuldigvoske
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Ja

#10 , 01 jun 2019 00:50

Het is niet omdat u vindt dat er geen bende is dat de OR dat ook vindt.
14 dagen bent u al voor raadkamer gekomen ?
Volgende stap is dan de Kamer van Inbeschuldigingstelling en dan spreken we al van maanden met elektronisch toezicht 24/7. Bega niet de stommiteit om buiten te gaan of contact op te nemen met een van uw vrienden.
Dus verkoop dealen aan derde ... (en dan nog in het zwart - geen belasting)
Als dat onderzoek al een tijdje bezig is zal u nog verschieten als het openbaar ministerie u de volgens hen verdoken inkomsten zal begroten.
Net zoals de auto kans dat die inkomsten dan verbeurd verklaard worden.
Onderzoek al van augustus ... ziet er dus helemaal niet goed uit.
Zorg dat u een goede strafpleiter hebt - zal u wel 'wat' geld kosten.
ja ik ben al voor de raadkamer verschenen één dag nadat ik van de gevangenis werd verlost. mn advocaat had toen gevraagd of ik verder mocht werken. Maar de onderzoeksrechter liet dat niet toe omdat ik dan het onderzoek zou kunnen verstoren. Ik voel mij van mijn vrijheid beroofd voor een misdaad dat iemand anders gepleegd zou hebben. Want nu word ik niet gestraft voor het doorverkopen van hash maar voor het verhandelen van coke allemaal door één telefoontje dat over hash ging maar omdat de OR het niet gelooft.
eerst dachten ze dat ik mijn duitse vriend vervoerde naar zijn klanten maar de politie heeft de zogezegde coke klanten laten navragen en niemand van hen kent mij. dus nu willen ze me schuldig maken door middel van het telefoontje

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”