Wiet opzak

Mitr0
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wiet opzak

#1 , 30 mei 2019 02:44

Hallo iedereen!

Ik had daarnet een gebruikershoeveelheid cannabis opzak, bedraagt iets van een 2,45g.
Politieagenten hebben de lijn bus gestopt en ik heb eerlijk toegeven dat ik opzak had. Ik heb het overgedragen en ze hebben mijn paspoort gevraagd. Erna een kleine zak controle en na een kwartier kreeg ik gewoon mijn paspoort terug. Ze hebben het gehouden en dat was het.
Nu komt mijn vraag, weet iemand uit ervaring of je hiervoor een boete krijgt of een brief thuis? Ik woon nog thuis namelijk. Ik hoorde zelf dat je iets moet ondertekenen bij een pv of dergelijke?

Mvg

Student in nood!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 30 mei 2019 07:12

Hoe oud bent u? En in welke stad is dit gebeurd?

Mitr0
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2019 08:26

Ik ben 21 jaar oud en ik woon in Asse (Vlaams Brabant) feiten zijn gebeurd op de bus richting Brussel (tegengehouden te Affligem)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mei 2019 09:14

Deze methode is nu wekelijks wel ergens, jongeren gaan met de eerste bus naar huis en de politie doet na 500 meter grote controle.
Hier in Gent is dit maandelijks !!
Zorg als je naar huis gaat dat je er geen bij heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 30 mei 2019 09:32

Of emigreer.

Ik heb ergens gelezen dat er in Canada vacatures komen voor cannabistester :D :D

Mitr0
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 mei 2019 10:09

Haha nee maar dit is echt de eerste keer in mijn leven. Ik ben ook geen vaste gebruiker, het was voor thuis aangezien de ouders weekend weg zijn. Slechte timing van de controle. Ik hoop gewoon dat ik zeker geen brief krijg. Ik heb in principe niets moeten tekenen en heb na 15minuten gewoon mijn paspoort terug gekregen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 mei 2019 10:45

De kans zit er zeker in dat er brieven thuis toekomen.

Zelfs als het geseponeerd word krijg je een brief.

natuurlijk 2,45g is nu wel zeer weinig, dit is niet voor te dealen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mitr0
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 mei 2019 10:54

Ik heb ooit een zaak gehad die geseponeerd was van iets anders en heb hier nooit brieven van gekregen enkel toen ik op gesprek moest gaan.

Issued
Berichten: 1227

#9 , 30 mei 2019 12:40

Gebruikershoeveelheid is normaal een vpv. Een vereenvoudigd proces verbaal. Dat wordt niet vervolgt of geseponeerd en hoor je normaal niets meer van.
Het voorgaande is met uitzondering van lokale folklore.

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 30 mei 2019 13:45

Slechte timing van de controle.
Integendeel.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Mathieu Rutten

#11 , 30 mei 2019 15:42

Ik denk dat je je heel wat miserie kan besparen als je het aan je ouders zou "opbiechten". Je ouders zullen er toch eens achter komen en dat kan slechter uitvallen dan dat je eerlijk bent....

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”