Inhaalpremie

Ninanon74
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inhaalpremie

#1 , 27 mei 2019 17:05

Ih heb een beslag op mijne invaliditeit uitkering.Ik ben een alleenstaande  met 3 kinderen  ten laatste. Deze maand heeft de ziekenkas  672 e van mijne uitkering  afgetrokken  omdat ik ook apart een inhaalpremie  hebt gekregen. Is dat correct?Ze hebben de invaliditeit uitkering en inhaalpremie  samen gerekend. Mag dat?Ik heb ze wel apart gekregen. Ik dacht dat inhaalpremie een sort vakantiegeld was en mag die niet samen met mijne invaliditeit uitkeringen berekend worden voor een beslag.Kan iemand helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 27 mei 2019 17:12

Vervangingsinkomsten
Naast het loon zijn ook de vervangingsinkomsten gedeeltelijk vatbaar voor beslag en overdracht:

al dan niet provisionele uitkeringen tot onderhoud door de rechter toegewezen;
uitkeringen die na echtscheiding aan de niet-schuldige echtgenoot worden toegekend;
pensioenen;
werkloosheidsuitkeringen en uitkeringen betaald door fondsen voor bestaanszekerheid;
uitkeringen wegens arbeidsongeschiktheid en invaliditeitsuitkeringen;
uitkeringen, renten en toelagen wegens arbeidsongeval of beroepsziekte;
vakantiegeld betaald krachtens de wetgeving betreffende het rust- en overlevingspensioen van de werknemers;
militievergoedingen;
uitkeringen toegekend bij loopbaanonderbreking.
Komen niet in aanmerking
Zijn in geen enkel geval vatbaar voor beslag of overdracht:

gezinsbijslagen;
wezenpensioenen en -renten;
tegemoetkomingen aan mindervaliden;
vergoedingen uitbetaald in het kader van de verzekering tegen arbeidsongevallen die dienen om het slachtoffer van een dergelijk arbeidsongeval door een derde te laten bijstaan;
het gewaarborgd inkomen voor bejaarden of de inkomensgarantie voor ouderen;
het leefloon;
bedragen die als maatschappelijke dienstverlening worden uitbetaald;
vergoedingen voor medische hulpmiddelen.

Ninanon74
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2019 17:31

Dus ik heb 661 e inhaalpremie en ze mogen alles aftrekken?Want de inhaalpremie is toegevoegd bij de invaliditeit uitkering terwijl ze hebben dat apart gestoord op mijne rekening.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mei 2019 19:53

Dit mag !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 28 mei 2019 10:05

apart storten mag geen voordeel geven t.o.v. alles gelijk storten

Uiteraard mogen ze dat inhouden

Terug naar “Andere”