Oplichtingszaak rechtbank

Ann1989
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Oplichtingszaak rechtbank

#1 , 27 mei 2019 11:00

Eerder dit jaar liet ik mij oplichten door een man met een afgebroken sleutel die me vroeg 20 euro te lenen. Hij zou het me die avond nog terugbrengen en een pizza er bovenop.
Ik diende klacht in bij de politie want zag de man nooit terug. Hij maakte blijkbaar al vele slachtoffers en heeft hier al voor in de gevangenis gezeten.
Nu komt deze week de zaak voor de rechtbank. In de brief die ik kreeg, staat echter in dat ik enkel een schadevergoeding kan ontvangen als ik op de rechtbank aanwezig ben en mij burgerlijke partij stel.
De dame aan de telefoon zei mij dat ik een document moet opstellen aan de rechter met daarin welke schadevergoeding ik wil. Nu weet ik echter niet goed wat ik kan en mag vragen!?
Overal waar ik juridisch advies wil vragen, wordt ik van her naar der gestuurd.. Daarom probeer ik het een laatste keer hier.
Ik dacht het volgende: 20 euro 'geleend' voor de sleutel + 15 euro van de beloofde pizza + mijn dagloon aangezien ik een dag onbetaald verlof moest nemen van mijn werkgever (95 euro). Dit maakt samen 130 euro.
Is dit aanvaardbaar, te veel, te weinig,..?

Alvast bedankt!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2019 11:05

U heeft daarnet de zelfde vraag reeds gesteld.

Dit brengt verwarring 2 topics openen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 27 mei 2019 13:21

U maakt geen kans. Ge kunt niets bewijzen. Vergeet het en doe iets met uw tijd dat meer nut heeft.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 mei 2019 17:26

Uw schade is de 20 € ....

Waarvoor moest u een dag verlof nemen ?

Het feit dat hij vervolgd wordt, wil toch zeggen dat men denkt / hoopt de feiten te kunnen bewijzen hoor, asperger ...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 27 mei 2019 18:05

Uw schade is de 20 € ....

Waarvoor moest u een dag verlof nemen ?

Het feit dat hij vervolgd wordt, wil toch zeggen dat men denkt / hoopt de feiten te kunnen bewijzen hoor, asperger ...
Mogelijk dat andere slachtoffers wel bewijzen hadden.
Want er waren blijkbaar veel slachtoffers.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Praat café”