hypothecair krediet fiscaal voordeel

Nele81
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

hypothecair krediet fiscaal voordeel

#1 , 23 mei 2019 11:37

Mijn Partner en ik gingen vorig jaar een krediet aan voor een woning welke op dit moment nog mijn eigendom is. We hebben echter al een huwelijkscontract laten opmaken. We moeten echter nog trouwen en dit gaan we doen op 5 juni as.

Onze vraag is nu. Wanneer we deze grond en woning in de gemeenschap brengen (zoals nu beschreven staat in het huwelijkscontract) kan mijn partner dan nog genieten van fiscaal voordeel ten gevolge van de hypothecaire lening vorig jaar afgesloten samen?

De bank beweert nu van niet omdat de volgorde eigendom, krediet en trouwen niet juist was?

Bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nele81
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2019 13:43

niemand ervaring hiermee?

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 24 mei 2019 11:36

Beste werkwijze : hypothecaire lening ook opnemen in de gemeenschap via huwelijkscontract. Nu is dat ieder 50 - 50 , zijnde ieder apart. Onverdeeldheid als je wil. Notaris of bank had dat moeten zeggen.
Ik begrijp niet dat de bank een lening geeft aan uw vriend op een moment dat hij geen 'economisch belang' heeft in de woning.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 28 mei 2019 20:11

Wanton

Er is wel een economisch belang gezien hij daar woonde en mogelijk ook samenlevingscontract had.
Is niet aan te raden maar wonen in de 'gezinswoning' is juridisch een economisch belang.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 30 mei 2019 16:35

Begrijp ik. Maar dat ' er wonen' kan met een vingerknip voorbij zijn, op het moment van de lening.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Bank & Beurs”