Hallo,
Graag jullie visie op volgend probleem:
Vanaf 1 mei huren wij een appartement (nieuwbouw).
We nemen al op voorhand contact op met onze provider X.
Maken een afspraak dat ze op 2 mei langskomen voor de aansluiting (TV-internet).
Aansluiting op oud adres wordt 30 april stopgezet.
2 mei:
Technieker komt langs en sluit alles aan binnen.
Echter is er nog geen tv-internet mogelijk.
Er moet nog een kabel van straat naar binnen aangesloten worden en dit mag enkel door provider Y. (welke daar blijkbaar monopolie over heeft)
Kabel ligt klaar, technieker zou dit ook kunnen(hij heeft het materiaal hiervoor), maar mag niet.
Dit zou asap in orde komen.
Dit blijft maar aanslepen.
Provider X zegt dat wij bij Y moeten horen. Maar daar zijn we natuurlijk geen klant en die verwijzen ons terug naar X.
X zegt dan weer dat Y moeilijk doet omdat we zouden overstappen naar Y zodat we sneller een aansluiting hebben.
Deze week komt Y eindelijk langs om de kabel aan te sluiten, echter nog steeds geen beeld/verbinding.
Blijkbaar staat er nu een filter tussen welke enkel Y kan verwijderen.
Opnieuw de belofte dat X dit in orde gaat brengen, maar kan weer enkele weken duren.
We hebben een "pack" met 2 simkaarten erbij.
X factureert natuurlijk wel het volledige pakket.
Betwist ik deze factuur (en betaal niet) tot ze een aanpassing maken?
Of betaal ik enkel het bedrag van de simkaarten?
Volgens X moet ik het volledige bedrag betalen. (ook al is dit niet geleverd).
Als tegenprestatie krijg ik dan éénmalig een extra databundel van 5GB. (welke natuurlijk bijlange niet het gebrek aan tv en vast internet dekt)