Bouwen van loods en woonst seizoensarbeiders

Rubbenju
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bouwen van loods en woonst seizoensarbeiders

#1 , 21 mei 2019 14:10

Beste,
Graag had ik advies verkregen ivm het volgende: Mijn buurman heeft een bekendmaking geplaatst voor het bouwen van een loods met verblijfplaats voor seizoensarbeiders. Wij willen hier graag bezwaar tegen indienen omdat wij hier 15 jaar geleden komen wonen zijn voor het landschappelijk karakter. Hij gaat de loods zetten op zijn perceel wat gelegen is in landschappelijk waardevol agrarisch gebied en grenst aan onze tuin. Weg panoramisch zicht, veiligheidsgevoel en rust...We hebben al een aantal argumenten maar willen toch nog wat extra's om het bezwaar te onderbouwen. Kan u mij een aantal extra argumenten geven aub?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 21 mei 2019 15:08

Weg panoramisch zicht, veiligheidsgevoel en rust..
"Recht op panoramisch zicht" ?
"Recht op veiligheidsgevoel" ?

Gaat weinig indruk maken denk ik. Voor enige kans van slagen zal je met argumenten op de proppen moeten komen die verband houden met inbreuken tegen het bestemmingsplan, twijfel over de rechtmatigheid van eigendom van dit perceel,.. Zaken van een heel andere orde dus.

Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2019 15:12

Je kan gebruik maken van volgende argumenten:
- rustgevend karakter (hoeveel seizoensarbeiders)
- verstoort dit de openbare orde, rust etc. in de wijk?
- hoe groot is die loods, is dat wel toegestaan dat er zoveel extra mensen verblijven (wettelijk)
- impact op dieren
- impact op waarde van jouw eigendom
- ...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 21 mei 2019 23:25

Grenst het perceel aan een weg ?
Ik heb zelf net te horen gekregen dat er geen woning kan gebouwd worden op een niet-ontsloten perceel ...

De aantasting van het waardevol agrarisch gebied door de bouw van een extra loods is wel een punt.

Vlaamse normen woonruimtes seizoensarbeiders
https://www.vlaanderen.be/kwaliteitsnor ... narbeiders

Terug naar “Milieurecht”