fout parkeren

alfonske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

fout parkeren

#1 , 16 mei 2019 16:24

daaag ik was geparkeerd in motorfiets zone voor vijf minuten -- ( ik weet het mag niet ok ) ik betwist het niet -- maar heb daarvoor een boete gehad om elf huur elf minuten en voor etzelfde fout nog een boete om elf huur veertien minuten --dus twee boetes in drie minuten voor een slecht geparkeerde auto kan dat well -- dat is tog schandalig zo kunt je op een half uur tien boetes krijgen --- ik betwist niet het eerste boete maar het tweede well

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2019 16:32

U mag geen tweemaal beboet worden op basis van hetzelfde feit.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 16 mei 2019 16:45

betaal de eerste boete en protesteer de 2e boete

verwijs in uw verweer in de 2e boete naar de eerste (met pv nummer) en zet er in dat men niet 2 maal beboet kan worden voor hetzelfde feit

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 16 mei 2019 17:40

daaag ik was geparkeerd in motorfiets zone voor vijf minuten --
Waar ergens ?
Nog nooit gezien, een (parkeer)zone voor motorfietsen
Plaatselijk wel, maar niet als zone ...


Zoals gezegd:
De eerste boete betalen als je die niet betwist
Voor de tweede bezwaar aantekenen, en verwijzen naar het PV nummer van de eerste overtreding, en vermelden dat u die reeds betaalde.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 19 mei 2019 20:57

daaag ik was geparkeerd in motorfiets zone voor vijf minuten -- ( ik weet het mag niet ok ) ik betwist het niet -- maar heb daarvoor een boete gehad om elf huur elf minuten en voor etzelfde fout nog een boete om elf huur veertien minuten --dus twee boetes in drie minuten voor een slecht geparkeerde auto kan dat well -- dat is tog schandalig zo kunt je op een half uur tien boetes krijgen --- ik betwist niet het eerste boete maar het tweede well
Waren het 2 "boetes"?
Of was de eerste een retributie (wegens bijvoorbeeld niet betalen) en de tweede een "boete" van de politie (wegens parkeren waar het niet mag)?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 19 mei 2019 21:05

Vermoedelijk een politieman die problemen heeft met zeer korte termijn geheugen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 20 mei 2019 10:48

Vermoedelijk een politieman die problemen heeft met zeer korte termijn geheugen.
Of 2 agenten die passeren en de éne weet niet dat de andere al een PV uitschreef

Labellen van foutparkeerders zou al een vooruitgang zijn
- andere politiemensen (en tegenwoordig ook ambtenaren) zie dat er al PV is
- burger ziet dat politie iets doet

Milo72
Berichten: 1016

#8 , 23 mei 2019 14:28

Labellen van foutparkeerders zou al een vooruitgang zijn
- andere politiemensen (en tegenwoordig ook ambtenaren) zie dat er al PV is
- burger ziet dat politie iets doet
Er was een tijd dat in de stad waar ik woon deze manier om de (overijverige) parkeerwachters om de tuin te leiden bijzonder vaak toegepast werd: de "melding" die tussen de ruitenwissers van een andere auto zat, achter de eigen ruitenwissers te stoppen. De parkeerwachters denken "die heeft al een boete" en laten de auto met rust. Als je toevallig de eigenaar van de andere auto bent, kreeg je twee boetes - die je weliswaar met succes kon laten herleiden tot 1.

Sinds een aantal jaren worden er geen kennisgevingen meer tussen de ruitenwissers gestopt... Ook omwille van het feit dat het "briefje tussen de ruitenwissers zien steken" blijkbaar aggressie tegenover de parkeerwachters uitlokte bij minder gelukkige en minder fijnbesnaarde bestuurders ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”