Ontvangen achterstallige kinderbijslag na scheiding

koydie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontvangen achterstallige kinderbijslag na scheiding

#1 , 19 mei 2019 15:16

Ik ben enkele jaren geleden gescheiden via EOT.
Op het moment van het opstellen van de EOT liep er al een tijd een procedure voor het verkrijgen van verhoogde kinderbijslag, hij was hiervan op de hoogte en wist dat de procedure nog lopende was.
Onlangs was er hierover een uitspraak van de rechtbank waarbij werd bepaald dat er recht was op verhoogde kinderbijslag met meerdere jaren terugwerkende kracht.

Mijn ex-echtgenoot wil nu aanspraak maken op de helft van de verhoogde kinderbijslag tot de datum van onze scheiding.

In onze EOT staat echter dat ik vanaf de datum van het opstellen van de EOT recht heb op de kinderbijslag én eventuele achterstallen.
Volgens hem heeft zijn advocaat en de juridische dienst van test-aankoop hem echter gemeld dat hiij toch recht heeft op de helft en dat hij dit dan ook van mij zal vorderen.

In onze EOT is ook opgemaakt met een dading, wat volgens mij toch wil zeggen dat hij hetgeen in de EOT staat niet terug kan aanvechten...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 21 jun 2019 16:42

En zo in vonnis van familierechtbank?
Gezien u blijkbaar de persoon bent waar kinderen sedertdien verbleven bent u de persoon die recht heeft op kindergeld.

Mathieu Rutten

#3 , 21 jun 2019 17:04

Betaalt uw echtgenoot onderhoudsgeld voor de kinderen?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”