Betaling ziekenhuisfactuur

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Betaling ziekenhuisfactuur

#1 , 18 mei 2019 00:26

Hallo, ik ben recent opgenomen geweest in het ziekenhuis.. aangezien er geen 2 pers kamer meer vrij was hebben ze mij op een 1 pers kamer gelegd. Nu was ik hier sowieso al niet akkoord mee aangezien dit veel duurder is maar er was geen plaats voor de rest. Aangezien ik zelf niet naar de balie kon om de papieren te ondertekenen, is mijn vriend dit gaan doen. Hij heeft mijn handtekening gezet op het papier waarop staat dat ik in een 1 pers kamer lag. Ik heb hiervan nooit een dubbel gekregen of dergerlijke van mijn vriend, anders had ik wel gezegd dat ik er niet akkoord mee was dat er 1 pers kamer op het papier stond. De factuur van het ziekenhuis staat op mijn naam, nu eist de verzekering dat ik het bijkomende bedrag voor de 1 pers kamer betaal aangezien het ziekenhuis al betaald is door de verzekering. Ik heb zelf nooit mijn akkoord gegeven voor de 1 pers kamer en heb mijn eigen handtekening nergens op gezet (vriend heeft mijn handtekening nagedaan).

Moet ik dit betalen? of wie is er hier nu juist in fout? en wat moet ik juist ondernemen

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2019 08:23

Normaal als er geen plaats is en ze leggen je op eenpersoonskamer moet je die opleg niet betalen .
In u geval denk ik dat je vriend een fout begaan heeft, en dit schreef je zelf:
Hij heeft mijn handtekening gezet op het papier waarop staat dat ik in een 1 pers kamer lag.
En NU ??
U vriend beschuldigen van valsheid in geschrifte, want hij heeft JE handtekening gezet?

Gaat u je vriend beschuldigen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mei 2019 10:50

Lowie heeft gelijk.
Indien u een tweepersoonskamer vraagt, geen beschikbaar en ze leggen u in een éénpersoonskamer, zijn de extra kosten voor het ziekenhuis.
Uw vriend begaat geen fout want hij leest dat u op een één persoonskamer ligt en dat is de werkelijkheid.
De fout ligt administratief in het ziekenhuis.
Gaat met uw geval naar de ombudsdienst van het ziekenhuis en legt de situatie volledig uit; maakt u zeker kans op de prijs van een twee persoonskamer. Factuur niet betalen vooraleer u naar ombudsdienst ( of sociale ) dienst ziekenhuis bent geweest.

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 18 mei 2019 11:42

en uw vriend dan beschuldigen van valsheid in geschrifte??

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mei 2019 12:30

Lowie heeft gelijk.
Indien u een tweepersoonskamer vraagt, geen beschikbaar en ze leggen u in een éénpersoonskamer, zijn de extra kosten voor het ziekenhuis.
Uw vriend begaat geen fout want hij leest dat u op een één persoonskamer ligt en dat is de werkelijkheid.
De fout ligt administratief in het ziekenhuis.
Gaat met uw geval naar de ombudsdienst van het ziekenhuis en legt de situatie volledig uit; maakt u zeker kans op de prijs van een twee persoonskamer. Factuur niet betalen vooraleer u naar ombudsdienst ( of sociale ) dienst ziekenhuis bent geweest.
Ik heb meermaals de situatie uitgelegd aan het ziekenhuis maar ze zeggen steeds dat het papier getekend is en ik dus moet betalen. Daarbij heeft mijn verzekering de opleg al betaald aan het ziekenhuis en eist mijn verzekering dat ik betaal? Het gaat om een 800euro.
Moet ik een aangetekend schrijven sturen aangezien het ziekenhuis bij hun standpunt blijft?

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mei 2019 12:32

Normaal als er geen plaats is en ze leggen je op eenpersoonskamer moet je die opleg niet betalen .
In u geval denk ik dat je vriend een fout begaan heeft, en dit schreef je zelf:
Hij heeft mijn handtekening gezet op het papier waarop staat dat ik in een 1 pers kamer lag.
En NU ??
U vriend beschuldigen van valsheid in geschrifte, want hij heeft JE handtekening gezet?

Gaat u je vriend beschuldigen ???
Het ziekenhuis wil dat IK betaal omdat het zogezegd mijn handtekening is. Moet ik dan een aangetekend schrijven sturen naar de verzekering dat ik niet betaal of wel betalen en dan terug vorderen van mijn vriend (800euro)?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 mei 2019 12:37

Je vriend mocht NOOIT je handtekening zetten!
ik ben 53 jaar gehuwd en 30 jaar zelfstandig geweest, ik heb nog nooit mijn vrouw haar handtekening geplaatst en ook mijn vrouw niet.
Dit doe je ook nooit !!!
Je tekent met je eigennaam eventueel met in opdracht van ***

Als je beweerd dat het u handtekening niet is, dan is je vriend strafbaar en daar kan gevangenis straf aan vast hangen .

Denk toch maar goed na eer je verklaart dat het je handtekening niet is .

Natuurlijk kan je die factuur betwisten daar je op een twee persoonsmaker gevraagd had, en dat deze handtekening een misverstand is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 18 mei 2019 12:51

Aangezien het ziekenhuis reeds betaald is door de verzekering zal er daar niet veel animo zijn om 800 EUR terug te betalen.
En de schuldeiser is nu de verzekering, die hoeft de geldigheid van de handtekening in de kliniek niet te verifiëren en kunnen TS met succes dagvaarden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 mei 2019 13:00

Aangezien het ziekenhuis reeds betaald is door de verzekering zal er daar niet veel animo zijn om 800 EUR terug te betalen.
En de schuldeiser is nu de verzekering, die hoeft de geldigheid van de handtekening in de kliniek niet te verifiëren en kunnen TS met succes dagvaarden.
Ik moet dus gewoon betalen aan de verzekering en ben mijn geld dan kwijt?

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 mei 2019 13:01

Je vriend mocht NOOIT je handtekening zetten!
ik ben 53 jaar gehuwd en 30 jaar zelfstandig geweest, ik heb nog nooit mijn vrouw haar handtekening geplaatst en ook mijn vrouw niet.
Dit doe je ook nooit !!!
Je tekent met je eigennaam eventueel met in opdracht van ***

Als je beweerd dat het u handtekening niet is, dan is je vriend strafbaar en daar kan gevangenis straf aan vast hangen .

Denk toch maar goed na eer je verklaart dat het je handtekening niet is .

Natuurlijk kan je die factuur betwisten daar je op een twee persoonsmaker gevraagd had, en dat deze handtekening een misverstand is .
Het is mijn handtekening niet, ik geraakte niet uit bed naar beneden dus is hij dat papier maar gaan tekenen. Ik heb ook nooit gezegd om met mijn handtekening te tekenen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 18 mei 2019 13:13

Ook als hij met zijn eigen handtekening in uw opdracht had getekend zou het resultaat hetzelfde zijn geweest.
De enige die goodwill zou kunnen tonen is het ziekenhuis, maar u schreef dat ze niet willen...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 mei 2019 13:36

Ook als hij met zijn eigen handtekening in uw opdracht had getekend zou het resultaat hetzelfde zijn geweest.
De enige die goodwill zou kunnen tonen is het ziekenhuis, maar u schreef dat ze niet willen...
Ok bedankt, maar het kan toch niet zijn dat het ziekenhuis dit zomaar mag doen? aangezien ze mij zelf op de 1 pers kamer gelegd hebben.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#13 , 18 mei 2019 13:39

Ze zouden dat niet mogen indien er voor een meerpersoonskamer was ondertekend. Maar er werd getekend voor een éénpersoonskamer...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Liesjevdb
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 mei 2019 13:46

Ze zouden dat niet mogen indien er voor een meerpersoonskamer was ondertekend. Maar er werd getekend voor een éénpersoonskamer...
Maar ik heb zelf toch niet getekend, noch de opdracht gegeven dat mijn vriend in mijn naam moest tekenen. Zo kan iedereen toch iemand anders zijn handtekening zetten en die persoon laten opdraaien voor de kosten?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#15 , 18 mei 2019 14:03

Dan moeten ze die inschrijvingsdocumenten eerst stelen.
Lijkt toch onwaarschijnlijk.

Waarom is uw vriend dat document dan wel gaan tekenen, op wiens vraag?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”