Parkeerboetes op een plek waar ik een bewonerskaart voor heb?

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Parkeerboetes op een plek waar ik een bewonerskaart voor heb?

#1 , 16 mei 2019 17:32

Ik kon in september 2018 een nieuwe wagen, ik vroeg gelijk een bewonerskaart aan en ontving die proper na 10 dagen.

Einde maart 2019 besluit de Stad Antwerpen om zijn parkeerzones aan te passen, ik word hiervoor per post en per mail over geïnformeerd. Gelukkig verandert er voor mij niets: ik kan nog steeds gratis parkeren in mij straat en de 2-3 andere waar ik 's avonds nog plaats kan vinden.

Desondanks krijg ik sinds begin april regelmatig een boete terwijl ik in mijn eigen straat geparkeerd sta, een straat die centraal in mijn parkeerzone gelegen is... Ik heb hierover uiteraard reeds contact genomen met de parkeerdiensten, zonder ook maar enig resultaat...

In tegendeel, gisteren ontving ik alsnog 2 herinneringen voor parkeerboetes daterend van begin april.

Wat dien ik te doen nu? Betalen en mijn geld terugvragen? Dan zou ik nu al meer dan € 300 moeten betalen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 16 mei 2019 17:57

Heb je al eens telefonisch contact opgenomen met het parkeerbedrijf?

Ja, de zones zijn sinds 1 april veel kleiner geworden. Hier nog geen problemen gehad.
In het verleden positieve ervaringen gehad met het parkeerbedrijf om een retributie te laten schrappen als je kan aantonen dat je een bewonerskaart hebt of er recht op hebt voor een bepaalde zone. Bv nadat ik vorig jaar mijn bewonerskaart te laat hernieuwd had, en vroeger nadat de echte kaart al eens onzichtbaar was. Altijd in orde gekomen

Sta je wel op een reguliere plaats geparkeerd? Je spreekt over boetes niet over retributies...

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 16 mei 2019 19:08

In mijn straat krijgt u een retributie indien geen bewonerskaart of niet betaald op te P vakken en wordt u getakeld (kosten) door politie +boete van 116 € wegens parkeren op verhoogde berm/ hoger aangelegd woonerf.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 16 mei 2019 21:24

Zeker dat je altijd in een zone staat waar màg staan sinds de nieuwe indeling ?

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a925f048/


Zones zijn kleiner geworden, dus is er kans dat je sneller in een andere zone terechtkomt ...
Kijk eens na waar je stond, en waar je nog màg staan.

https://www.antwerpen.be/nl/info/5c51eb ... onerszones

en

https://www.antwerpen.be/nl/info/5c51d2 ... april-2019

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#5 , 18 mei 2019 12:13

Ik stond in mijn eigen straat die in het midden van mijn parkeerzone ligt. Ik ben er 1000% zeker van er te mogen staan...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 mei 2019 13:58

Ik stond in mijn eigen straat die in het midden van mijn parkeerzone ligt. Ik ben er 1000% zeker van er te mogen staan...
Wat vragen ...

Uw bewonerskaart is nog geldig ?

Wat staat er juist op de retributiebonnen ?
Doorgaans staat de reden voor uitschrijven vd retributie daar ook op

U had een bewoners kaart, was dat omdat u toen in betalende zone woonde, of wegens bewonersparkeren :?:
En wat is het nu geworden :?:


Als er geen reactie komt op uw vraag, of u kan er niet langs gaan, zal u Mobiliteit en Parkeren Antwerpen aangetekend in gebreke moeten stellen en langs die weg de schrapping van de retributies bekomen als ze inderdaad onterecht zijn.

U hebt hopelijk de brief en mail bijgehouden met de claim dat er voor u niets veranderde ?


Doet u niets, vervolgt dit zijn gewone weg : naar de Vrederechter

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#7 , 22 mei 2019 16:31

Uw bewonerskaart is nog geldig ?
Nog geldig tot eind 2022 dacht ik.
U had een bewoners kaart, was dat omdat u toen in betalende zone woonde, of wegens bewonersparkeren :?:
En wat is het nu geworden :?:
De straat waar ik zelf woon is een betalende zone. Dat was voor de wijziging ook al het geval.
Als er geen reactie komt op uw vraag, of u kan er niet langs gaan, zal u Mobiliteit en Parkeren Antwerpen aangetekend in gebreke moeten stellen en langs die weg de schrapping van de retributies bekomen als ze inderdaad onterecht zijn.
Dat zal ik dan maar doen.
U hebt hopelijk de brief en mail bijgehouden met de claim dat er voor u niets veranderde ?
Uiteraard.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 22 mei 2019 18:21

Wat staat er op de retributiebons ?

artemis
Berichten: 3293

#9 , 22 mei 2019 19:23

Wat staat er op de retributiebons ?
Inazuma heeft dat al 4 dagen geleden gevraagd. Waarom is het zo moeilijk om daarop te antwoorden? Zo blijft het moeilijk om je raad te geven.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#10 , 23 mei 2019 10:58

Excuus: geen geldig parkeerbewijs. Dat is wat er op staat.

Franciscus
Berichten: 38587

#11 , 23 mei 2019 13:07

Bij ons heeft het ongeveer een week geduurd met bevestiging dat wijziging gebeurd was. Was wel zelfde mer en model maar andere kleur wagen ..nplt was ook dezelfde.

Best dus asap navraag doen naar welk voertuig er werkelijk nog ingeschreven staat.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#12 , 23 mei 2019 13:23

Op de papieren die de wijziging aankondigde staat de correcte nplt, model & merk. Kleur weet' k niet van buiten. Het valt mij op dat het niet alle dagen prijs is... er zijn dagen dat bijv. 2 auto's voor mij een boete heeft, maar ik niet...

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#13 , 28 mei 2019 10:26

Eindelijk antwoord gekregen.

In de mail die de wijziging aankondigde stond alles correct, maar in het afschrift van mijn vergunning (deze kwam een paar dagen later aan) stond de nummerplaat verkeerd.

Is intussen aangepast, de boetes worden geannuleerd.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 28 mei 2019 10:32

als de computer werkt met een verkeerde nummerplaat is dit hun fout.hé
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#15 , 28 mei 2019 10:33

Gelukkig maar..

En het helpt dat tot 01/03/2019 op mijn oude vergunning de nplt juist stond... (vermoed ik)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”