Onderbuurman blokkeert gemeenschappelijke oprit met auto

Leeneke
Topic Starter
Berichten: 7

Onderbuurman blokkeert gemeenschappelijke oprit met auto

#1 , 15 mei 2019 12:17

Beste,

Ik woon in een appartementsgebouw met twee verdiepen. Ik woon boven=duplex. Ter info, is geen eigendom maar huurappartement.
We hebben elk onze eigen ingang, geen gemeenschappelijke gang of zo.
Er is een oprit naast het huis die leidt naar de garages achteraan.
Mijn onderbuurman zijn auto kan echter niet in de garage. (Hij is hier enkele jaren geleden onder mij komen wonen.)Daardoor stond hij in het begin altijd op de oprit, waardoor ik moest aanbellen om zijn auto te verzetten wanneer ik eraf moest. Hij sliep vaak nog en moest hem wakker bellen, duurde even voor hij buiten was, maar wanneer ik de oprit wou oprijden, kon ik er ook niet op. Stond vast op straat met file wachtende auto's achter mij, te toeteren opdat hij zijn auto zou verzetten. Door tussenkomst van huisbazin toen die zei dat de oprit vrij moest blijven, wat ze tegen mij ook duidelijk had gezegd toen hij hier is komen wonen, logisch ook dat je mekaar niet gaat blokkeren, is het gestopt en staat zijn auto op de straat.
Jammer genoeg, sinds twee weken hetzelfde probleem, zijn schoondochter die met haar auto dagelijks de oprit blokkeert.
Jullie zullen mijn vraag al kennen :
mag dit ?? Mag onderbuurman dit doen, mag bezoek van hem dit doen ??
Het zijn mensen waar ik totaal niet op een volwassen en deftige manier mee kan praten. Ze weigeren zelfs te praten. Maken me uit...Kan het gewoon niet verwoorden.
Weet niet meer wat doen. Nogmaals, het meest erge is niet op de oprit kunnen, is een drukke straat, direct een file auto's achter mij. Ik vind dit niet kunnen gewoon. Zij behandelen mij verschrikkelijk onrespectvol, geroddel met de buren continu.
Ik wil verhuizen maar doe je niet zomaar direct...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 15 mei 2019 12:59

is de oprit prive of gemeenschappelijk? is er een syndicus?

Leeneke
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 15 mei 2019 17:26

Oprit is gemeenschappelijk. De oprit gaat naar zijn garage en mijn garage.
Zijn auto is te groot om in zijn garage te kunnen staan, zijn vrij kleine garages. Geen syndicus, klein gebouw, eerder groot huis waarvan ze twee appartementen hebben gemaakt.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 mei 2019 18:09

Ga dan een volgende maal zelf voor zijn uitrit staan. Dat weet hij hoe dat voelt.

Leeneke
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 15 mei 2019 18:46

Het is de schoonmoeder die er nu staat, komt dagelijks langs door omstandigheden.
Ik werk overdag en als ik toekom, auto op de oprit.
Ik kan er dus niet gaan staan. Wil bovendien zelf niet met pesterijen beginnen want het is het soort dat dan nog extremer gaat reageren.
Ik vraag me gewoon af of dit wettelijk mag, familie die een gemeenschappelijke oprit blokkeert ?
Als je een groot appartementsgebouw hebt met een gemeenschappelijke oprit die naar alle afzonderlijke garages gaat, moet er daar toch ook geen bewoner op de oprit gaan staan, laat staan familie ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 15 mei 2019 19:36

Hang (een klein duplicaat van) uw nummerplaat op de inrij en zet u voor de inrij

(als daar geen parkeerverbod is tenminste)


U zal het nog eens via de huisbazin moeten aankaarten.
Anders via de vrederechter ...

Leeneke
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 16 mei 2019 12:07

Ik kan mij niet voor de oprit zetten, ik werk een hele dag ?
Huisbaas trekt er zich nog weinig van aan en zoiets voor het vredegerecht brengen, vind ik nu ook niet nodig.

Ik wou hier enkel weten of het wettelijk is wat mijn onderbuurman of bezoek van hem doet.
Het is een gemeenschappelijke oprit die naar zijn en mijn garage gaat.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 16 mei 2019 12:10

Hoe breed is de oprit? hoe breed is de garagepoort?
Post hier eens een foto van de poort en oprit

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 mei 2019 12:41

Paaltjes met een slot plaatsen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 16 mei 2019 15:10


Ik wou hier enkel weten of het wettelijk is wat mijn onderbuurman of bezoek van hem doet.
Het is een gemeenschappelijke oprit die naar zijn en mijn garage gaat.
Het is privéterrein, dus de wegcode geldt niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 16 mei 2019 15:46

Ik kan mij niet voor de oprit zetten, ik werk een hele dag ?
Na de werkdag hé
Je komt toe, en zet je voor de inrij (als je daar mag parkeren, en met duplicaat nummerplaat op inrij).
Huisbaas trekt er zich nog weinig van aan en zoiets voor het vredegerecht brengen, vind ik nu ook niet nodig.
Als je een oplossing wil, de huisbaar zich het niet aantrekt en de andere bewoner moeilijk doet, zal de vrederechter je enige volgende stap zijn ...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 16 mei 2019 16:19

Huisbaas hoeft zich dat niet aan te trekken. Het is een probleem tussen huurders onderling

Leeneke
Topic Starter
Berichten: 7

#13 , 19 mei 2019 19:22

Beste allen,

Breedte vd oprit die naar mijn en zijn garage gaat, is voor één auto.

Als ik na mijn werk toekom, staat er een auto, familie die nu door omstandigheden dagelijks bij hem is en kan ik de oprit niet op om in mijn garage te rijden. Het zijn dus mensen die hier niet wonen die de oprit blokkeren zodat ik niet naar mijn garage kan achteraan!
Ik wil mij na mijn werk niet voor de oprit zetten, wil in mijn garage kunnen.

Ik kan daar mijn nummerplaat niet hangen want het is niet enkel mijn eigen oprit maar die van mij én mijn onderbuur.

Door toedoen van huisbaas zet onderbuur zich al een jaar op straat maar nu is het dus dagelijks een auto van bezoek die op de oprit staat die richting beide garages gaat. Ter info, garage is te klein voor zijn Toyota Picasso.

Kijk als er een flatgebouw is met een gemeenschappelijke inrij die naar alle garages leidt, dan moet niemand die u rij toch blokkeren en zeker niet iemand die er niet woont.
Hier zijn maar twee appartementen maar situatie is dezelfde, toch?

Er valt niet te praten met die mensen, is echt ongelooflijk frustrerend. Houden met niets rekening.

Voor mij zijn dit pesterijen. Als ik erop moet om in mijn garage te rijden, vinden ze dat ik me maar even op de zijkant moet zetten tot it ze hun auto hebben verzet. Kan gewoon niet, voor mij!

En zelf met pesterijen beginnen, gaat het nog erger maken.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 19 mei 2019 19:45

Telkens buur lastigvallen met verzoek de wagen te verplaatsen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 19 mei 2019 19:58

Je kan toch beide nummerplaten op de garagepoort hangen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”