Huisbaas meubel

Burgemeester
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Huisbaas meubel

#1 , 11 mei 2019 16:29

Hey iedereen!

De huisbaas heeft hier een houten kast laten staan toen ik in het huis kwam.
Nu had mijn hondje daar tegen geplast. De kast heeft een paar lopende bruine strepen op de onderkant. De huisbaas is langsgeweest en heeft er een opmerking over gemaakt. Nu wil ze die kast laten behandelen en dat gaat geld kosten. Nu is mijn vraag... zijn die kosten voor mij? Ik had toestemming gegeven dat die kast mocht blijven staan. Alvast bedankt iedereen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mei 2019 16:52

"Potje breek, Potje betaal".
Als jij iemand schade berokkent, weet je toch dat je daarvoor moet instaan!
Ik hoop voor de huiseigenaar dat er een inkomende beschrijving werd gemaakt van de staat der goederen. Indien dit niet het geval is, zou je toch voldoende verantwoordelijkheidszin moeten hebben om de herstelkosten te vergoeden ...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 11 mei 2019 22:27

Is die kast onderdeel van het gehuurd pand?
Mocht jij die kast gebruiken, of bleef ze daar enkel ter stockage van de huisbaas?
Staat die kast vermeld in het huurcontract en/of plaatsbeschrijving?

Reclame

Burgemeester
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mei 2019 00:46

Staat inderdaad in de plaatsbeschrijving. En als ik er voor moet opdraaien geen probleem hoor. Wou gewoon even weten wat mijn rechten zijn in zo'n geval.

lorelei
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mei 2019 10:30

jij mag de kast ook zelf herstellen, gaat vast en zeker goedkoper zijn dan indien zij er een dure vakman opzet

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 12 mei 2019 11:04

Staat inderdaad in de plaatsbeschrijving. En als ik er voor moet opdraaien geen probleem hoor. Wou gewoon even weten wat mijn rechten zijn in zo'n geval.
Hoe is die kast omschreven in de PB ?

Burgemeester
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 mei 2019 19:58

Staat inderdaad in de plaatsbeschrijving. En als ik er voor moet opdraaien geen probleem hoor. Wou gewoon even weten wat mijn rechten zijn in zo'n geval.
Hoe is die kast omschreven in de PB ?
Er staat gewoon "Grote houten kast" met een foto bij. Hoezo?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 14 mei 2019 09:46

Hij kan maar een schadevergoeding vragen als de staat van die kast duidelijk omschreven is.

Terug naar “Huren”