Geluidsoverlast

CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

Geluidsoverlast

#1 , 10 mei 2019 19:39

Beste,

Een vraag voor mensen met ervaring omtrent deze zaken. Ik wil graag voor de eerste keer eens geluidsoverlast gaan melden indien nodig. Het gaat om een fuif in de openlucht, letterlijk 10 meter van mijn deur, en in de bebouwde kom met veel andere woonhuizen in omstreken dit vind plaats in een tent.

Nu is mijn vraag, ik heb reeds al klacht ingediend via de Gemeente met een formulier. Wijkinspecteur heeft me gemeld volgende keer de 101 te bellen bij overlast. Nu is mijn vraag, ik wil gerust mijn gegevens doorgeven aan telefoon, hebben ze trouwens ook al van het formulier. Maar mijn vraag is als ze komen aanrijden, komen ze na een gesprek met de uitbaters dan ook nog eens bij mij aanbellen ? Een bevriende politieagent verteld mij van niet. Vermits dit echt heel kortbij is zien ze sowieso dat ik gebeld heb, en vermits ik geen burenruzie wil met deze uitbater of laten zien van waar deze klacht komt blijf ik liever anoniem.

Graag reactie van mensen met enige ervaring.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mei 2019 19:59

Als dit aan de gemeente aangevraagd is en ook goedgekeurd, zal je toch weinig aan kunnen doen .

Deze avond van 18:00 uur tot 02:00 uur om minder dan 50 meter van woonhuizen, er zat een brief in de bus, dat ze toelating hebben tot 02:00 uur.
Week end voor de 1 mei net het zelfde ook in open lucht.
ook met toelating van de gemeente

Wat kan je er aan doen niks en toekijken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 10 mei 2019 20:11

Maar om 02 uur moet het wel totaal afgelopen zijn.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mei 2019 20:46

om twee uur afgelopen zijn, mijn buurman moet om stipt 05:00 uur vertrekken met een autobus als bestuurder tot morgen namiddag 15:00 uur en zondag terug., en is nu nog aan het rijden tot 22:00 uur, dit zal ne frisse zijn dit weekend.op den bus.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

#5 , 10 mei 2019 20:51

Bedankt al voor de reacties, laatst was hier nog een fuif, hier stond op de flyer tot 03:00. Dit heeft doorgespeeld tot 04:30. Daarna vonden de organisatoren het nodig om nog even alles fijn op te ruimen, lees alle apparatuur over straat slepen met al het nodige lawaai. Uiteindelijk nachtrust rond 05:00. Dus daarmee dat ik het beu ben. Heb van deze "fuif" ook een briefje in de bus maar daar staat alleen het start uur op. Dus nogmaals de vraag komt de poltie ook bij jou thuis aanbellen na klacht in te dienen ? Als het zo is dan is het zo ik ben van plan dit keer toch is wat te willen kunnen slapen.

CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

#6 , 10 mei 2019 20:53

En 50 meter is nogal een verschil met letterlijk 5 a 10 meter, lees letterlijk 2 huizen verder. En dit is niet 1X per jaar, dit is met alles wat zich hier afspeelt gemakkelijk om de 2 weken wel iets van overlast. Want ik ben zelf nog niet zo oud, laat staan een azijnpisser maar er zijn grenzen. Als ze nu nog aan de regels zouden houden ivm sluitingsuur en toegelaten decibels..

Issued
Berichten: 1227

#7 , 10 mei 2019 21:21

Het hangt af van de onderrichtingen. In bepaalde politiezones dient de ploeg verplicht langs te gaan bij de melder.

CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

#8 , 11 mei 2019 09:47

Ok dat zullen we dan gaan ondervinden als het weer eens de spuigaten uitloopt ;-)

tira00
Berichten: 929

#9 , 11 mei 2019 18:02

Ja, ze komen aanbellen om te zeggen dat ze daar geweest zijn (zelf verschillende malen mogen ondervinden)
Ik vond het best oerdom van die agenten.
Druk erop als u de 101 belt dat ze dat absoluut niet mogen doen omdat u bang bent voor represailles. En dat men uw naam niet mag noemen.

CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

#10 , 12 mei 2019 11:11

Naam noemen zelfs ? Dacht dat dat niet mocht ? Welke Politiezone zit u tira00 ? Maar ga ik zeker en vast al melden, want "klanten" van hun kunnen nog al eens belachelijk gaan doen.

Tes1989
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 mei 2019 21:39

In deze regio komt men ook aanbellen om alles nog eens te "bespreken" tenzij je aan de 101 operator expliciet vermeldt dat je dit niet wilt.

Terug naar “Milieurecht”