Verkeerdelijk beschuldigd

Gauthier545
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeerdelijk beschuldigd

#1 , 10 mei 2019 00:45

Hallo, ik had graag mijn situatie hier even uitgeklaard. Bijna 5 jaar geleden werd ik beschuldigd in een krant medeplichtig te zijn van moord. Daarnaast werd er in het artikel een tal van leugens gepubliceerd. Wij namen contact op met de uitgever en kwamen overeen dat we geen klacht gingen indienen en aanvaarden een schadevergoeding mits enkele voorwaarden. Een van die voorwaarden was dat elk artikel werd verwijderd, dat mijn naam vergeten werd en niet meer gerelateerd met eender welk artikel in die zaak. Zoekend naar een nieuwe job werd mij opeens meer uitleg gevraagd over het artikel. Dus nu blijkt dat er een andere uitgever ook het bericht had geplaatst en die nooit verwijderd heeft. Het is eigenlijk dat zo dat ze tot dezelfde groep behoren. Nu is mijn vraag de volgende; kan ik nog een klacht indienen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 mei 2019 13:45

Dus nu blijkt dat er een andere uitgever ook het bericht had geplaatst en die nooit verwijderd heeft. Het is eigenlijk dat zo dat ze tot dezelfde groep behoren. Nu is mijn vraag de volgende; kan ik nog een klacht indienen ?
Tuurlijk.
De laster en verspreiding ervan duren nog steeds voort, en u ondervindt er duidelijk nog steeds schade van

Behoorden beide kranten indertijd ook al tot dezelfde groep ?
Vraag is of ze toen juridisch 1 entiteit waren ...

Als het 2 verschillende rechtspersonen waren, en u heeft maar aan 1 er van de verwijdering gevraagd , dan is de andere niet gebonden door die overeenkomst.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 10 mei 2019 21:03

En dan kan u gerechtelijk schadevergoeding vragen.
U zal wel een advocaat nodig hebben en de bewijzen dus best één exemplaar van het artikel.

Reclame

Gauthier545
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mei 2019 21:35

De uitgevers behoorden voordien ook tot dezelfde entiteit. Als u spreekt over gerechtelijke schadevergoeding, over welk bedrag spreekt men dan? Hoe wordt de schade bepaald? Gezien het om een online artikel gaat dien ik het best afdrukken wss, want het kan dan ook even snel verwijderd worden...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 11 mei 2019 00:18

De uitgevers behoorden voordien ook tot dezelfde entiteit.
Het is niet omdat ze tot dezelfde krantengroep behoren, dat het om dezelfde rechtspersonen gaat.
U zal dat moeten uitvissen voor de periode waarin u de overeenkomst gesloten heeft

Gezien het om een online artikel gaat dien ik het best afdrukken wss, want het kan dan ook even snel verwijderd worden...
Artikel op zich afdrukken
Maar ook als screenshot van de ganse pagina, met huidige datum, hoofding, en de recente artikels van nu ernaast of er onder
Zodat duidelijk te zien is dat het artikel en de verwijzing naar u blijven staan is

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”