Vingerafdrukken in moordzaak

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Vingerafdrukken in moordzaak

#16 , 09 mei 2019 17:55

En bij de volgende vernieuwing van uw ID kaart zal ze verplicht erop moeten, en zichtbaar zijn voor iedereen die uw kaart vraagt.
Als je niet van plan bent en andere huurder om te brengen, heb je geen problemen te verwachten.
Ik vind uw commentaar behoorlijk erover.

Mijn gegevens horen niet in een politiedatabank omdat we onschuldig zijn en er bestaat geen procedure om deze te laten verwijderen.
Jeanne , leg mij nu eens uit wat er in mijn tekst er behoorlijk over zou zijn? Lees jij geen kranten???? Op de volgende generatie ID kaarten komen de vingerafdrukken, of je nu wil of niet, en dat zal zo zijn voor iedere Belg en andere inwoners van dit land.
En als jij wil dwarsliggen doe dat dan maar. Je hebt onze toestemming. Maar kom dan hier niet klagen dat de politie en/of justitie weer op uw kap zitten.

jefke007
Berichten: 1812

#17 , 09 mei 2019 18:21

Veel misdadigers beweren dat ze onschuldig zijn


Je onschuld kan misschien bewezen worden door de vingerafdrukken

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 09 mei 2019 19:31

Wij willen gewoon noch onze naam noch onze vingerafdrukken in een moordonderzoek zien verschijnen.
Het ontgaat u blijkbaar volledig dat uw vingerafdrukken en naam al in dat moordonderzoek stààn ...

U bént betrokken, willen of niet.
U kan meewerken, of u kan tegenwerken.
En tegenwerken gaat maar 1 effect hebben: u maakt uzelf verdacht.
Uw weigering uw vingerafdrukken vrijwillig te geven, gààt vragen oproepen bij de onderzoekers.
Zeker als andere onderzoekspistes vast lijken te lopen ...
Hebben ze de vermoedelijke dader al ?


"Zeg Van Deun, hebben we die vingerafdrukken van die vorige huurders nu eigenlijk al gekregen ?"
"Nee chef ... "
"Waarom doen die eigenlijk moeilijk ?"

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 09 mei 2019 20:02

Wacht ik ben eventjes naar de OR om bevel tot medebrenging te vragen.
Afspraak is dan om 5 uur 's morgens of nog erger en leidt de persoon maar voor in mijn kabinet om 9 uur.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 mei 2019 11:21

Vingerafdrukken is klein bier voor wat komt !!!

Horeca Vlaanderen stelt handpalmscan voor

Horeca Vlaanderen en Vesta hebben gisteren de ‘handpalmscan’ voorgesteld. Dat is een techniek van Fujitsu die mensen identificeert op basis van de aders in hun handpalm. “De aanvraag om dit te erkennen als digitale handtekening is binnen. Als die er is, kan de eindeloze administratie rond werknemers eindelijk stoppen”, klinkt het.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#21 , 16 mei 2019 18:08

Vandaag is er nog iemand - welliswaar voor het weigeren van dna af te staan - tot 5 000,00 euro per dag veroordeeld. En het is nog niet de eerste de beste

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 16 mei 2019 19:22

Ja jefke dit is een mooi voorbeeld dit kan tellen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1679

#23 , 18 mei 2019 12:13

beste Jeanne, doe uw burgerplicht en geen uw vingerafdrukken.
zodat de politie achter de echte daders kan gaan!!!!!

Franciscus
Berichten: 38583

#24 , 18 mei 2019 15:06

Trouwens nadat het onderzoek is afgesloten kunnen de gegevens van uw vingerafdrukken wel uit de databank verwijderd worden. Uit die van het strafdossier kan dat nooit.
Ook mijn vingerafdrukken zitten in een moordonderzoek ... heb daar nog nooit last van gehad.

Terug naar “Praat café”