info factuur te handelen

twirid
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

info factuur te handelen

#1 , 09 mei 2019 16:00

Hallo,

Ik heb me een jaar of 4 aangemeld bij een broodjeszaak waar je je online bestelling kan doen en geleverd word op het bedrijf.
Dit werkte vanaf het begin zonder problemen. Maar na een aantal maanden kreeg ik een bericht dat ik een maand niet betaald had.
Hier heb ik een mail voor gestuurd waarbij stond dat dit wel het geval was en dit kon aantonen via een uitreksel. Sindsdien was het niet meer mogelijk om de bestelde broodjes of de te betalen bedragen te bekijken. Hier kwam altijd te staan dat er geen aanrekeningen meer waren en alles voldaan was.
Ik ben hier wel nog blijven bestellen. ( in de verwachting dat dit snel opgelost zou worden) maar dit was niet het geval.
5 jaar later komt er een melding dat ik de vorige 3 maanden moet betalen. ( wat ik dan ook heb gedaan) iets later die dag komt deze persoon persoonlijk melden dat er een vergissing is gebeurd in hun systeem. Er stond aangegeven dat er geen factuur moest verstuurd worden...
Hij bezorgt me een lijst waarbij er een totaalbedrag van 1400€ aan broodjes staan... Met de vraag om deze wel degelijk te betalen en dat zij een fout hebben gemaakt maar wel het geld willen zien. Bij het snel overlopen zie ik dat de eerste broodjes die betaald zijn er ook tussen staan. Ik meld dat er wel degelijk al dingen betaald zijn. En hij verteld me dat ze dit allemaal aan het bekijken zijn en dat ik zelf moet nakijken wat er allemaal is betaald. Als ik ga nakijken staan ook de broodjes vanaf het begin al in de lijst (die wel degelijk betaald zijn); Als ik dan ga kijken op hun website staat er dat alles voldaan is... Een anderhalve week later is de site aangepast en komt er een ander bedrag te staan. dit komt neer op een 500€ .

Nu is mijn vraag of dit zomaar kan of wat er best gebeurd zodat dit in orde kan gebracht worden. er is nooit een zendnota of document bezorgd aan mij.
Ik wil wel tot een betaling overgaan van de dingen die ik heb gehad, maar het is moeilijk om dit nog na te gaan natuurlijk...

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2019 16:06

Veranderen van leverancier is hier aanbevolen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

twirid
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2019 16:09

Was ik sowieso van plan , heb niets meer besteld sindsdien :-)

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 09 mei 2019 16:31

zij zullen moeten bewijzen dat u nog niet betaald hebt

u kan wel aantonen dat u betaald hebt

een bedrijf die zo een wanorde heeft in hun facturatie kunt u inderdaad links laten liggen

stuur hun een aangetekend schrijven waarin u alles betwist en dat u kan aantonen dat u wel degelijk betaald heeft en dat als ze u blijven lastig vallen u genoodzaakt ziet een klacht in te dienen wegens belaging

twirid
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2019 17:14

Hoe zit dit dan met de periode dat er wel bestellingen gebeurd zijn, maar ik geen aanrekeningen voor heb ontvangen, Zij beweren dat er bestellingen geplaatst zijn online en ontvangen. is dit dan woord tegen woord of hoe moet ik dit bekijken / aanpakken ?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 09 mei 2019 17:21

Hoe zit dit dan met de periode dat er wel bestellingen gebeurd zijn, maar ik geen aanrekeningen voor heb ontvangen, Zij beweren dat er bestellingen geplaatst zijn online en ontvangen. is dit dan woord tegen woord of hoe moet ik dit bekijken / aanpakken ?
zij moeten dat bewijzen, zolang ze dat niet kunnen (of willen), moet u ook niks betalen.

twirid
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 mei 2019 18:21

Ik heb een mail van hun ontvangen waar een oplijsting instaat van wat er zou besteld zijn, deze hebben ze in excel bijlage ook verstuurd.
Hier staat wanneer en wat er zou besteld zijn en de prijs. Maar er staat ook nog een rekening tussen die reeds betaald is en waar ze toen een mail herinnering hebben gestuurd zoals ik eerder aangaf. Deze lijst is vergelijkbaar met de eerste van 1400€ die ze op papier hebben bezorgd. Maar dan met de “juiste” bestellingen die online zijn gebeurd volgens hun.
Is dit voldoende voor hun bewijs aan te tonen?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 10 mei 2019 10:55

zij moeten nog steeds kunnen aantonen dat U de bestellingen heeft gedaan en dat u ze wel degelijk ontvangen hebt.

voor hetzelfde geld proberen ze de factuur van een wanbetaler op u te verhalen

maar hun facturatie is blijkbaar een hoopje misserie, dat is niet uw probleem of verantwoordelijkheid

Terug naar “Andere”