blauwe led verlichting in wagen

vincevo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

blauwe led verlichting in wagen

#1 , 08 mei 2019 22:31

beste ik zit met de vraag van blauwe ledverlichting buite de wagen mag niet dat weet ik maar mag het in de wagen als het niet kan flikkeren 🙂

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 08 mei 2019 22:55

Alleen als u een prioritair voertuig bent. Vooraan mag alleen wit of geel zichtbaar zijn, achteraan rood of oranje.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Issued
Berichten: 1227

#3 , 08 mei 2019 23:30

Of uw lamp in of uit de wagen zit is niet belangrijk. Het is wel belangrijk wat je van buitenaf kan zien. En dan telt hetgeen hierboven vermeld is

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 09 mei 2019 09:06

Ik vraag mij af hoe deze wetgeving staat of valt met het feit dat elektrische wagens vaak blauwe verlichting hebben.
Andere kleuren zijn niet mogelijk.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 09 mei 2019 13:35

beste ik zit met de vraag van blauwe ledverlichting buite de wagen mag niet dat weet ik maar mag het in de wagen als het niet kan flikkeren 🙂
Elk gebruik op de openbare weg is verboden.


Openbare weg, dat is inclusief bvb niet speciaal afgesloten parkings van grootwarenhuizen etc, als u met wat gelijkgezinden op de parking staat te showen ...

Als u er een evenement van maakt en de parking afsluit, mag het daar bvb wel, omdat de parking dan geen openbare weg meer is.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 09 mei 2019 13:41

Blauw licht op of in auto's mag tijdens een smurfenfeest op een privaat terrein.
Maar waarom zou men een niet-flikkerend blauw licht laten branden binnenin een auto?
Een reclamestunt van een politieke partij?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 09 mei 2019 14:47

Kandidaat voor
- beslagname voertuig en of installatie
- aanmatiging van ambt

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 09 mei 2019 15:16

Ik vraag mij af hoe deze wetgeving staat of valt met het feit dat elektrische wagens vaak blauwe verlichting hebben.
Andere kleuren zijn niet mogelijk.
Dat lijkt blauw, maar is het niet. Die led- en ontladingslampen hebben een kleurtemperatuur van 6500°K, en dat lijkt blauw omdat de meeste koplampen ongeveer 3000°K zijn, en eigenlijk is dat vrij "ros".
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”