financieel bedrog

elsje vdwg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

financieel bedrog

#1 , 08 mei 2019 13:10

geachte,

ik had iets te koop gezet op 2 dehands,er was iemand die het zou kopen,ik moest 2 neosurf tikets kopen van 50 euro en de codes doorsturen naar de dienst service paiement,wat ik ook gedaan heb,de koper zou het derde tiket van 50 euro kopen en de code doorsturen naar die service,ze heeft gelogen en dat niet gedaan,ik ben wel mijn 100 euro kwijt,ik heb wel alle bewijzen van mijn aakoop,ook alle mails en berichten van de koper waarin duidenlijk staat dat zij de derde tiket zou kopen,kan ik mijn 100 euro terugeisen vanb de koper

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 08 mei 2019 13:18

Redelijk courant feit van oplichting met internet. Gezien het lage bedrag (<1000€) en de waarschijnlijkheid dat het een nieuw account en e-mailadres betrof zal dit onder een vpv vallen. Een vpv is een vereenvoudigd proces verbaal. Dit wordt op vraag van het parket niet naar hen verzonden. Er worden ook geen onderzoeksdaden verricht. Er zal dus standaard geen vervolging plaatsvinden.
Indien u wilt kan u via een onderzoeksrechter een onderzoek aanvragen. Dit is echter duurder dan wat u kwijt bent.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 08 mei 2019 14:19

Je VERKOOPT iets, en wordt gevraagd iets te BETALEN ... dan zouden er toch al enkele alarmbellen moeten afgaan he ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 08 mei 2019 14:29

zucht, dat er nog mensen intrappen.

vrees dat je niet meer kan doen dan je verlies zien als een dure les

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”