CSR

CSR

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

CSR

#1 , 08 mei 2019 11:11

De kogel is door de kerk, ik ga CSR aanvragen. Dit omdat ik grote schulden heb van mijn vorig huwelijk. Gezamenlijke schulden met mijn ex dus, maar ze heeft de benen genoemen en leeft nu "the american dream". Allemaal schulden van voor 2010, sommige zelfs van 1995, maar niet verjaard wegens opgenomen in de CSR van mijn ex die in 2016 herroepen werd na haar escape naar de VS.

Mijn vraag is, vanaf welk moment gaat mijn loon naar de schuldbemiddelaar?
Als ik verzoek indien morgen, kan ik nog over mijn vakantiegeld beschikken die begin juni wordt uitbetaald?
Ook ben ik getrouwd, met scheiding van goederen en mijn vrouw heeft niets met deze schulden te maken.
Wij hebben lopende renovatieleningen op onze beide namen. Heb zelf een autolening alleen op mijn naam ook...
Ik sta nergens op een zwarte lijst....
Wat met deze lopende leningen? En de alimentatie die mijn vrouw krijgt voor haar zoon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2019 12:36

Dit moet eerst nog voor de arbeidsrechtbank komen dit gaat nog een paar maanden duren eer dit in orde is, maar vanaf het indienen van je aanvraag ben je beschermt tegen schuld eisers.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#3 , 12 mei 2019 18:26

Nog iemand "ervaring" met mijn andere vragen?

Reclame

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#4 , 26 mei 2019 16:15

Kan iemand mij uitleggen waar het verschil zit tussen een "normaal" verloop van CSR waarbij iedereen akkoord gaat mzt de afbetalingsplan en het onderstaande?

Niet akkoord met het afbetalingsplan?

Wanneer u na overleg tussen de schuldeisers, uw schuldbemiddelaar en uzelf niet binnen het jaar tot een akkoord komt over het afbetalingsplan dient de rechter een beslissing te nemen. In dat geval legt u de regeling in handen van de rechtbank en verliest u zelf alle controle. Een dergelijke situatie leidt dan tot een gerechtelijke aanzuiveringsregeling die over een periode van maximaal 5 jaar loopt.


Het lijkt precies beter om dwaars te zitten want dan is het op 5 jaar gedaan ipv 7 jaar????

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”