pensioengelden

E10ne
Topic Starter
Berichten: 71

pensioengelden

#1 , 30 apr 2019 17:05

December 2018 werd ik 65 jaar waardoor ik mijn pensioentegoeden kon innen.
Extra legaal pensioen is netjes gestort in de maand januari, maar wat niemand me ooit vertelde was dat een maand na inning mijn netto pensioen naar beneden ging (herziening) omdat ik nu extra elke maand een solidariteitsbijdrage moet betalen. Het brutobedrag is wel hetzelfde gebleven.
Ondertussen heb ik ook mijn pensioenspaarfonds ten gelde gemaakt en naar ik vernomen heb zou er nu een 2de herziening op mij afkomen met nog wat meer inhouding.
Klopt dit?
Hoe komt het dat daar zo weinig of geen melding wordt bij gedaan naar het grote publiek?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 30 apr 2019 17:25

Gelieve mij juiste geboortedatum, bedrag pensioen tweede pijler en bruto wettelijk pensioen eerste pijler mee te delen, dan kan ik voor jou een berekening maken rekening houdend met je aanvullend pensioen. De pensioendienst van je gemeente zou je alle uitleg moeten kunnen geven over de inhoudingen op je pensioen. Eenmaal het juiste bedrag is bepaald, gelden de inhoudingen. Zij zullen enkel eventueel nog wijzigen indien pensioenen worden verhoogd. Op je aanvullend pensioen dat in kapitaal werd uitbetaald is reeds een voorheffing ingehouden.

E10ne
Topic Starter
Berichten: 71

#3 , 30 apr 2019 18:53

@ Mathieu Rutten,
dank voor het aanbod maar kan door onderhoudswerken op de site van "my pension" nu geen info downloaden. Hoe kan ik je die gegevens best doorpelen?

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 01 mei 2019 10:34

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Groetjes,

Thieu Rutten

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#5 , 02 mei 2019 07:51

Beste

In uw bericht hebt u het over een "pensioenspaarfonds".
Indien u hiermee een pensioenverzekering of pensioensparen bij uw verzekeringsmaatschappij of bank bedoelt, heeft de uitbetaling hiervan geen enkele invloed op u pensioenbedrag (noch op het brutobedrag, noch op het nettobedrag).

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

E10ne
Topic Starter
Berichten: 71

#6 , 02 mei 2019 10:24

Dank voor de nodige info

Terug naar “Pensioenen”