Cannabis

Michelangelo98
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Cannabis

#1 , 29 apr 2019 20:18

Ik ben in het verleden betrapt op een openbare plaats op het bezit van cannabis. Ik ben hiervoor nooit moeten voorkomen voor een rechter, maar ik weet wel dat de politie dit wel terug vindt in een databank. Nu vraag ik me het volgende af. Als ik tegengehouden wordt bij een controle op alcohol en drugs, moet ik dan hoe dan ook (ook zonder fysieke kenmerken van drugsgebruik) de speekseltest afleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 29 apr 2019 22:49

Neen, de politie dient een checklist te hanteren

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... TsQUyfoC9Q

Indien u 3 indicatoren verspreid over tenminste 2 categorieën hebt, kan men u onderwerpen aan een speekseltest. Indien u betrokken bent bij een ongeval moet die checklist niet. Dan mag het altijd.

Het "toffe" aan die checklist is dat de politie wel iets kan vinden om erop aan te duiden.

Kans is groter dat uw persoon en de wagen waarin u zich verplaatst vaker doorzocht gaan worden door de politie.

Reclame

Terug naar “Andere”