Vriend laten inwonen met schulden

Ktjev
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vriend laten inwonen met schulden

#1 , 26 apr 2019 17:01

Beste,
Ik wil een vriend helpen met schulden door hem een tijdje mij mij te laten logeren zodat hij geld kan sparen,
Kan dit een gevaar voor mij betekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2019 17:06

Ja !
Als de deurwaarder komt kan deze u meubels opschrijven, tenzij je beschikt over facturen van deze meubelen en andere.
BW Art. 2279. Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ktjev
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2019 17:24

Ja !
Als de deurwaarder komt kan deze u meubels opschrijven, tenzij je beschikt over facturen van deze meubelen en andere.
BW Art. 2279. Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.
Beste, bedankt voor deze info.
Dus zelfs als zijn officieel verblijfsadres niet bij mij staat, is dit gevaarlijk voor mij?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 apr 2019 18:04


Beste, bedankt voor deze info.
Dus zelfs als zijn officieel verblijfsadres niet bij mij staat, is dit gevaarlijk voor mij?
Als zijn domicilie niet bij u is , dan komt den deurwaarder niet bij u natuurlijk.

Maar ik ging er van uit dat zijn domicilie bij u zou staan daar de wetgeving zegt dat de domicilie moet staan waar men ook verblijft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2019 15:49


Dus zelfs als zijn officieel verblijfsadres niet bij mij staat, is dit gevaarlijk voor mij?
dan heb je een spookinwoner, die mogelijk op zijn officieel adres ambtelijk wordt geschrapt.
ben je dan niet medeplichtig aan fraude?
hoe ga je die nog buitenkrijgen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus
Berichten: 38595

#6 , 01 mei 2019 20:41

Volgens mijn bescheiden mening zal het 'officieel' adres heel snel aan deurwaarder mededelen waar hij wel woont en staat hij bi u.
Trouwens deurwaarder kan op elke plaats waar betrokkene verblijft beslag leggen.
Andere officiële diensten dienen eveneens het feitelijk adres door te geven.

Terug naar “Andere”